מנהל קבוצת המשקיעים של הפועל ת"א, דייויד מינצברג, התקשר אתמול לפרקליטו של אדמונד ספרא, עו"ד רועי רוזן, והביע את רצונו להיפגש עם המיליארדר היהודי, שרוצה לרכוש את המועדון.
כפי שנחשף ב-ynet, בשבוע שעבר הגיש במייל המיליארדר המתגורר בניו-יורק הצעה לרכוש את המועדון, במסגרתה הוא מוכן לשלם את כל החובות שלו ולהחזיר את ההשקעה של קבוצת מינצברג העונה (כשבעה מיליון יורו), בתנאי שהקבוצה תועבר אליו מיידית, גם במקרה של ירידה לליגה הלאומית. מינצברג תחילה לא ענה להודעות ודרש כי אותו מיליארדר יזדהה, וכשנאמר לו כי מדובר בבן למשפחת ספרא והוצב לו אולטימטום להשיב בכתב אם הוא מוכן למכור את המועדון עד הבוקר, הוא דרש לדעת במי מדובר.
2 צפייה בגלריה
yk13896126
yk13896126
(אדמונד ספרא | צילום: Sylvain Gaboury)
אתמול בשעות אחר הצהריים עלה מינצברג לשיחת זום ואמר בין היתר: "אני לא יודע כמה ההצעה רצינית. אנחנו רוצים להיות בהפועל ת"א הרבה מאוד שנים. המועדון נהדר, מראה שכל הדברים הרעים שאומרים על ישראל לא נכונים. אנחנו לא רוצים למכור את הקבוצה, אבל אם מישהו ממשפחת ספרא רוצה לרכוש אותה או להשקיע בה, אשמח לדבר איתו. אמרנו שאנחנו לא ננהל שיחות עד שנדע מי זה, ואז אמרו לנו שזה מישהו ממשפחת ספרא - אבל לא אמרו לנו מי. אם מישהו מהמשפחה רוצה להשקיע, אשמח לדבר איתו, אני חושב שזה מעולה. יש עוד אנשים שמתעניינים ברכישה, אצטרך לדבר גם איתם. כשעושים עסקים עם מישהו, עושים את זה בדרך הנכונה. זה לוקח זמן, אי אפשר לעשות את זה במהירות".
בתגובה הוציא עו"ד רוזן תגובה בשם הרוכש הפוטנציאלי: "מר ספרא הגיש באמצעותי הצעה מאוד ברורה, פשוטה ונדיבה לרכישת הבעלות במועדון הכדורגל הפועל ת"א. מר ספרא ישמח לקבל תשובה חיובית להצעתו עד מחר (היום). מובן כי מר ספרא יקבל בהבנה גם תשובה שלילית ובמקרה כאמור יאחל להפועל ת"א וקברניטיה רק טוב והצלחה מרובה".
2 צפייה בגלריה
yk13892202
yk13892202
דייויד מינצברג | צילום: עוז מועלם
לאחר מכן נחשף ב-ynet כי מדובר באדמונד ספרא, המייסד והנשיא של החברה האמריקאית EMS Capital LP, שעוסקת בהשקעות נדל"ן ותחומים נוספים. ספרא נשוי למריאל, בתו של המיליארדר הלבנוני-יהודי דייויד נחמד - אספן אמנות המתגורר במונאקו, אשר הונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר. אחרי חשיפת השם התקשרו מינצברג ועורכי דינו לעו"ד רוזן והביעו את רצונם לשוחח עם אדמונד ספרא. המיליארדר מצידו דורש כי מינצברג ישלח מכתב לפיו הוא מוכן למכור את הקבוצה, ונראה כי המשקיעים בעד מימוש העסקה.

כדורעף: אליפות צהובה

קבוצת הכדורעף של מכבי ת”א זכתה באליפות בפעם ה-15 בתולדותיה והרביעית ברציפות, וגם השלימה דאבל שמיני בהיסטוריה, לאחר שניצחה בחוץ את מטה אשר/עכו 1:3 והשלימה 0:3 בסדרת הגמר. לאורך העונה שמרו השתיים על מאזן נקי מהפסדים (1:15 בעונה הסדירה), למעט הפסדים זו לזו. (ספי פסטרנק)

חיים לוין הלך לעולמו

אבל בכדורגל הישראלי. שוער העבר חיים לוין הלך אתמול לעולמו בגיל 87. לוין זכור בעיקר מתקופתו במכבי ת"א, בה שיחק בשנים 1960-1969, במהלכן זכה באליפות אחת (1968) ובשלושה גביעי מדינה (1964, 1965, 1967).
לוין ז"ל החל את קריירת המשחק שלו בהפועל פ"ת בשנת 1954, ובהמשך שיחק גם בהפועל חדרה, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, מכבי נתניה והפועל ירושלים. בנוסף, יש לו 22 הופעות בנבחרת, כולל באולימפיאדת מקסיקו-1968. אחרי הפרישה עבד כמאמן שוערים במספר קבוצות.
אנגליה. מנצ’סטר סיטי ומנצ’סטר יונייטד ייפגשו בפעם השנייה ברציפות בגמר הגביע, אחרי שיונייטד ניצחה בפנדלים את קובנטרי מהליגה השנייה 2:4. 120 הדקות הסתיימו ב-3:3, במשחק בו יונייטד איבדה יתרון 0:3.