1. תפסו אוויר
הפועל פ"ת יכולה להתחיל לארוז מזוודות. אחרי 13 משחקים ללא ניצחון, כולל ההפסד הביתי 2:0 אתמול לבית"ר ירושלים, נראה שהקבוצה של בני לם כבר עם רגל וחצי בליגה הלאומית, ממנה נפרדה רק לפני שנה. בצד השני, עדיין מוקדם לברך את בית"ר על הישארותה בליגה, אבל שלוש הנקודות האלה נתנו לה מנת חמצן רצינית.
המארחת פתחה טוב יותר ואפילו הבקיעה שער שנפסל בגלל נבדל מילימטרי, אבל כמו שקרה לה לא מעט לאורך כל העונה המסויטת שלה היא לא הצליחה לנצל את המצבים והשער נפל דווקא בצד השני. רגע לפני ההפסקה השוער עומר כץ תפס אוויר להגבהה של ירדן שועה ומיירון ג'ורג' (41) כבש מול שער חשוף. בית"ר סגרה עניין חמש דקות בתוך המחצית השנייה, עם שער אדיר של שועה, ה-11 שלו העונה, ומאותו רגע הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, זו של ברק יצחקי.
פ"ת הרימה ידיים, וגם החילופים של לם לא עזרו. בית"ר רשמה ניצחון חוץ שלישי ברציפות, מה שלא השיגה מאז מאי 2022. (לירן ביטון)
2. נקודה למחשבה
השריקה הזו עשויה להיות קריטית עבור ההישרדות של מ.ס אשדוד בליגת העל: ביתרון 1:2 בחוץ על הפועל חדרה, תוצאה שהייתה מעלה את אשדוד מעל לקו האדום ומורידה את הפועל ת"א מתחתיו, שלומי בן-אברהם שרק לבעיטה מהנקודה הלבנה לזכות המארחת, אחרי שנראה היה שרועי לוי בעט באלעד מדמון ברחבה. צוות ה-VAR קרא לשופט למסך כדי לבחון מחדש את ההחלטה, אך בן-אברהם לא ביטל את הפנדל, וסמי בורארד קבע 2:2 (80).
זה היה אחד המשחקים היותר קצביים ופתוחים שראינו העונה בליגת העל, ואשדוד צריכה להרגיש פספוס. היא הובילה פעמיים, משער מדהים של אזקיאל הנטי (2) ועוד ביצוע יפה של רביד אברג'ל (31), אבל חדרה מצאה בשני המקרים את הדרך חזרה: ג'יימס אדניי הפציץ לחיבורים (8), ובורארד שמר על קור רוח בכדור המשווה – תיקו שכולו ניצחון עבור חדרה, ששמרה על מרחק שש נקודות מהקו האדום. היא עוד לא יכולה ללכת לים, אבל קרם השיזוף כבר מוכן בשליפה. לאשדוד יש מאבק רציני לפניה. (שמעון אלבז)

בגליל לא מוותרים

אחרי חודשיים קשים במיוחד, עם עשרה הפסדים רצופים, בלי שון מילר שעזב בגלל המצב הביטחוני ובלי אולם ביתי, הפועל גליל עליון קיבלה אוויר עם 99:104 בהארכה על בני הרצליה בחדרה, כך שהפועל באר-שבע/דימונה נשארה בקרקעית הליגה. זה היה הניצחון הראשון של גליל עליון במשחק שנחשב ביתי העונה. ג'יימס פלדין התעלה עם 32 נקודות, טיילר סטון 23 להרצליה.
במשחק צמוד בחולון, הפועל ירושלים נראתה מצוין במחצית השנייה בדרך ל-89:96. ספידי סמית' צלף שמונה שלשות (26 נקודות), טאג'יר מקול 17 לחולון. בהפסקה אוהדי שתי הקבוצות השליכו חפצים לעבר היציעים היריבים, אך אנשי האבטחה מנעו מהאירוע להחמיר.
מכבי ר"ג חזרה למקום השני עם 69:74 על הפועל אילת. אדם אריאל קלע 15 מול 21 של ג'רמי סנגלין. (סתיו איפרגן)