האמת, ציפינו שהסדרה הזו תהיה משהו מיוחד בהתחשב בהיסטוריה של הקבוצות, אבל המשחק הראשון רק הרים את הציפיות. וואו, מה שמכבי ת"א עשתה אתמול באואקה הוא בלתי נתפס. לאורך שלושה רבעים היוונים שלטו בעניינים וכבר פתחו פער דו-ספרתי, אבל הקבוצה שעודד קטש הביא למאני-טיים היא אחת הטובות ביורוליג. חבורה לוחמת שלא הציגה אתמול כדורסל גדול, אבל חזרה משום מקום עם אופי אדיר והשיגה 87:91. 0:1, מחר מערכה שנייה במותחן שמפתח לנו. לא לבעלי לב חלש.
2 צפייה בגלריה
yk13897507
yk13897507
(ניבו מטביע את פנאתינייקוס | צילום: Panagiotis Moschandreou/Getty Images)
אף שחקן לא הצטיין במכבי, אבל זה בדיוק סוד ההצלחה שלה. כולם נותנים כתף, מחפים אחד על השני, וכל אחד נותן דקות טובות. לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין אמנם התקשו להיכנס למשחק, אך שני הווינרים האלה מתעלים ככל שמתקרבות דקות ההכרעה. בראון סיים עם 16 נקודות, גם בולדווין התעורר בפתיחת הרבע הרביעי עם שבע נקודות מהירות, אלא שאז הוא נפצע בשריר הירך האחורי בדרך לסל ולא חזר (אמר לאחר המשחק כי הוא בטוח שיהיה כשיר למשחק השני מחר). בלעדיו, בראון, ג'וש ניבו ובעיקר בונזי קולסון (קלע 10 נקודות מתוך ה-18 שלו ברבע האחרון) לקחו אחריות, ועשו מהפך מול המארחת שהגיעה למאני-טיים באפיסת כוחות.
כמה דקות לפני השריקה כבר היה ברור למכבי ת"א איפה היא נמצאת. אואקה הוא אחד האולמות הכי מפחידים באירופה, אבל כשמדובר בסדרת פלייאוף זה הופך ללא נעים: הדציבלים חודרים היטב לכל סלון, וכמעט בלתי אפשרי לשמוע את השדרים – בטח כשפנאתינייקוס לא ביקרה בפיינל-פור מאז 2012. אז נכון שהחבורה של קטש כבר ניצחה שם העונה, אבל הפעם זה היה סיפור אחר. הקהל הזה, במעמד הזה, שווה 10-12 נקודות, לפחות. אלא שמכבי ת"א של התקופה האחרונה לא נבהלת בקלות, ודי מהר היא יצאה מההלם. מי שעלה עם דם קפוא לפרקט היה ג'ייק כהן, שניצל את המרווח שנתנו לו וצלף שבע נקודות ברבע הראשון. מהצד השני, קוסטאס סלוקאס חתך את ההגנה של קטש בקלות והפעיל את מריוס גריגוניס, שתפר שלוש שלשות כבר בעשר הדקות הראשונות.
2 צפייה בגלריה
yk13897508
yk13897508
קטש | צילום: Panagiotis Moschandreou/Getty Images
הרבע השני היה סיפור אחר לגמרי. מכבי ת"א חזרה להרגלים הישנים, מתקופת המשבר, כלומר הגנה מפורקת לגמרי שאיפשרה ליוונים לסיים את המחצית הראשונה עם נתונים מדהימים: 11 מ-11 מהשתיים ו-8 מ-15 (לעומת 3 מ-10 של הצהובים) מחוץ לקשת. סלוקס המשיך לעשות ככל העולה על רוחו על הפרקט, ומתיאס לסור סידר שואו-טיים לאוהדים עם כמה דאנקים על הראש של ג'וש ניבו. גם ההתקפה של מכבי לא תיפקדה ברבע השני, אבל איכשהו גירדה נקודות במהלכים מקריים ששמרו על הפרש סביר בהפסקה, 42:50 ירוק.
המארחת עשתה שיעורי בית והצליחה לשתק את בולדווין (כאמור, רק זמנית), אלא שאז קטש העלה חמישייה לוחמת עם אנטוניוס קליבלנד, חסיאל ריברו וג'יימס ווב, שהפיחה חיים חדשים. ברבע האחרון, מכבי הוכיחה לכולם שהיא לא רק קבוצת כדורסל נהדרת, אלא גם בנויה מהחומר של ווינרים.
ספורט פראלימפי. עמי דדאון זכה בשתי מדליות זהב באליפות אירופה בשחייה בפורטוגל, ב-100 מטר חופשי וב-50 חזה, לצד כסף ב-150 מעורב. מארק מליאר זכה בכסף ב-100 מטר גב, איאד שלבי בכסף ב-100 גב, בעוד ורוניקה גירנקו סיימה שנייה ב-50 חזה ו-400 חופשי. טניס בכיסאות גלגלים: מעיין זיקרי זכתה ביחידות ובזוגות בשווייץ, סרגיי ליסוב זכה באליפות הגברים, בעוד שרגא ויינברג זכה בזוגות והפסיד בגמר היחידים. (אברהם תשובה)