רק לפני 11 חודשים יוסי אבוקסיס הועלה על ידי אוהדי בית"ר ירושלים לדרגת משיח, אחרי שהוביל את הקבוצה לזכייה ראשונה בגביע המדינה מזה כעשור וחצי. אלא שמחר (20.00), אחרי שהתפטר מבית וגן ועבר מספר ימים לאחר מכן להפועל ת"א השנואה עליהם, הוא יעמוד במוקד של קרב הישרדות בין שני המועדונים האלה.
בחודשיים וחצי בוולפסון, דווקא במועדון נעוריו, אבוקסיס הפך להיות צל של עצמו. אפילו האוהדים האדומים, ששמחו לקבל אותו חזרה, הספיקו להתהפך על מי שהשיג בתשעת המשחקים שלו על הקווים רק 18 אחוזי הצלחה ו-0.33 כיבושים למשחק, והוא נאלץ לצאת אחרי המשחק האחרון נגד מכבי פ"ת משער צדדי. "אלו ימים לא נעימים בקריירה", הודה אבוקסיס. "כמו שצריך לדעת לקבל מחמאות צריך לדעת לקבל ביקורות, ואני מקבל אותן".
1 צפייה בגלריה
yk13899632
yk13899632
(צילום: עוז מועלם)
לאבוקסיס יש דז'ה-וו מהעונה שבה עזב את הפועל באר-שבע בינואר, אחרי זכייה בגביע המדינה ועלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית, ועבר לבני-יהודה איתה התרסק בדרך לליגה הלאומית. משה חוגג הציל לו את הקריירה כשהעביר אותו לבית וגן, ואחרי ששבה את ליבם של האוהדים שקיבלו אותו בחשדנות עם זכייה בגביע המדינה, הגיעה העונה הנוכחית. הוא שוב עזב קבוצה באמצע העונה ועבר להפועל ת"א, שארבעה מחזורים לסיום העונה ניצבת מעל הקו האדום רק בזכות הפרש שערים. שפת הגוף של אבוקסיס במשחקים מסגירה את מה שעובר על מי שרק לפני כמה חודשים נישא על כפיים בטדי.
לאחרונה אירח אבוקסיס בביתו בפ"ת אנשים שחוו מאבקי הישרדות, הם הציעו לו טיפים והוא אמר להם בין היתר: "החודשיים וחצי שלי בהפועל ת"א הם הקשים ביותר בקריירת האימון שלי, שום דבר לא הולך לי". אבוקסיס מודע לכך שהמשחק מחר הוא אחד החשובים של הפועל ת"א העונה, כשברקע מתנהל מו"מ על העברת הבעלות מדייויד מינצברג לאדמונד ספרא. אנשי הפועל ביקשו ממנו במהלך השבוע דבר אחד: "היית אחד הווינרים הגדולים ביותר כשחקן, עשית דברים גדולים כמאמן, תביא את כל הדברים האלו לחדר ההלבשה ואל תשדר דברים שליליים".

הכביסה המלוכלכת בחוץ

דווקא כמאמן בית"ר העונה, לאבוקסיס הייתה קדנציה סבירה - 19 משחקים עם 45 אחוזי הצלחה ו-26:29 בשערים - אלא שהלחץ מסביב הניע אותו לשלוח לברק אברמוב הודעת עזיבה. הבעלים של בית"ר יישב מחר ביציע הכבוד בבלומפילד ויקווה לראות את מי שהיה עד לפברואר האחרון אחד מחבריו הקרובים מפסיד במשחק נוסף בדרך אולי לירידת ליגה אדומה והישרדות של הקבוצה שלו. הפסד מול הפועל, לעומת זאת, יכניס גם אותו למאבקי ירידה עד לרגע האחרון.
הפרידה ביניהם הייתה מכוערת. "אתה מלכלך עליי כמאמן בכל מקום אפשרי והכול מגיע אליי בסוף", כתב אבוקסיס לאברמוב, שכינס מסיבת עיתונאים וירה: "מה שיוסי עשה זו בגידה באמון ובחברות. הכל קרה בגלל שהוא רצה ללכת להפועל ת"א. יוסי ברח ולא בפעם הראשונה".
בעשרת המשחקים בלעדיו בית"ר השיגה 10 נקודות (33 אחוזי הצלחה), כולן בשבעת המשחקים תחת ברק יצחקי שרושם 47 אחוזי הצלחה, אבל הנפילה הגדולה הייתה דווקא של אבוקסיס בוולפסון. בתשעת המשחקים תחתיו יש להפועל חמש נקודות בלבד, שלושה שערי זכות ואפס ניצחונות (מייקל ולקאניס השיג בחמישה משחקים 53 אחוזי הצלחה, ובורחה למה 31 אחוזים ב-13 משחקים). כשאבוקסיס הגיע במועדון עוד פינטזו על כניסה לפלייאוף העליון, הוא היה במרחק שתי נקודות בלבד מהמקום השישי; הפועל חדרה דורגה אחרונה במרחק שבע נקודות ממנו והיום יש לה שש נקודות יותר; למ.ס אשדוד היו חמש נקודות פחות, וכרגע מפריד בין הקבוצות רק הפרש שערים.
אבוקסיס ינסה לשבור את הקרח בלחות של בלומפילד, שיארח את אחד המשחקים הרגישים ביותר בשנים האחרונות דווקא מול האקסית, אבל כאחד שמאמין באמנות טפלות, הוא גם יכול לקוות שדווקא מולה הוא ישנה את הקארמה.