אחרי העדויות, הסרטונים, וכשאנחנו עדיין בכאב של מי שמחכים לאהובים שיחזרו, יש משהו מזכך בשיקוף של אובדן אירועי השבת השחורה דרך המסך. 'הדברים שהלכו לאיבוד' היא סדרת הפיקשן הראשונה בישראל על אירועי 7 באוקטובר, והיא מיועדת דווקא לנוער. זו החלטה מעניינת ואמיצה של 'כאן חינוכית'. גם כי היא עושה את טבילת האש הטלוויזיונית הראשונה בנושא, אבל גם כי המשימה כאן קשה יותר: איך מתווכים לנוער את מה שאנחנו לא מסוגלים להבין? ובאירוע שעדיין נמשך – חטופים ומלחמה - בזמן שהוא אמור להפוך לזיכרון.
שלושת הפרקים של הסדרה - שתשודר בשלישי-חמישי - מגוללים את סיפורה של רונה (אחינועם מויאל, משמאל בתמונה) שאיבדה את אחותה הגדולה דניאלה (אנה סטפני) בפסטיבל נובה. רונה פוגשת באורן, שאביו הקצין נפל במלחמה כשהיה ילד. השניים מתבקשים להופיע בטקס יום הזיכרון, אבל רוצים לעשות את זה בדרך שלהם. לא פשוט לצלם סדרה כזו לנוער כשברקע ידיעות קשות ופחד מהעתיד הקרוב. אם מוסיפים לכך שחלק מהשחקנים בסדרה הגיעו לצילומים במצב רגשי מעורער ועם סיפורים טרגיים בעצמם, נראה שהריחוק קשה שבעתיים.
במציאות שבה הרבה סדרות וסרטים הפכו לטריגרים, 'כאן חינוכית' עושה עבודה מצוינת. היא לא דוחקת בסצנות קשות, לא סוחטת רגשית. היא מטפלת בעדינות בצער. מראה שאפשר להפנים, לבכות, לעבד ולהתייסר על מה שאיננו.