החלטה שרק עברה וכבר מעוררת סערה: הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אמש לאפשר ביקורים למחבלי הנוח'בה הכלואים בישראל. בעקבות ההחלטה יוכנסו לבתי הסוהר שופט ישראלי ושני משקיפים זרים, שיעבירו מידע על מצבם של מחבלי חמאס.
ההחלטה התקבלה אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה במהלך, ונענה לבקשתה של בריטניה לאפשר ביקורים למחבלים כתנאי להמשך העברת סיוע צבאי לישראל.על רקע טענות שפורסמו בעולם לפיהן ישראל "מתעללת" באסירי הנוח'בה, בבריטניה רצו לבדוק אם ישראל שומרת על הדין הבינלאומי ביחס לביקור אסירים. סוג המידע שיוכל לעבור על מצב המחבלים ומנגנון הביקורים ייקבעו בדיון נפרד על ידי הקבינט.
חברי הקבינט תמכו בעמדתו של נתניהו, חוץ מהשרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שהצביעו נגד הביקורים. השר לביטחון לאומי טען שמדובר בהתקפלות לדרישה הבריטית, ובנזק להתרעה הישראלית. בן גביר, שמתוקף תפקידו ממונה על שירות בתי הסוהר, הזהיר שהמידע על מצב מחבלי הנוח'בה יזלוג לחמאס ולרשות הפלסטינית, שישלמו משכורות למחבלי הנוח'בה, ושהביקורים יעודדו את המחבלים.
במהלך ישיבת הקבינט התנהל ויכוח חריף בין נתניהו לבן גביר בנוגע לביקורים. השר אמר שהוא לא יתנגד לביקורים של אסירי הנוח'בה – אם נציגים בריטים יבקרו את החטופים בעזה. "שייתנו לראות את החטופים שלנו, ואז אפשר לראות את המחבלים שלהם", אמר בן גביר. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לשניים: "זה לא דיון שצריך להיות בקבינט, תסגרו את זה ביניכם".
"לצערי, שוב ראש הממשלה מוביל מדיניות שגויה שפוגעת בהרתעה", מסר הערב בן גביר. "ההחלטה היום בקבינט לכפות עליי ביקורים של משקיפים זרים בבתי הכלא שיבדקו את מצבם של מחבלים היא טעות חמורה. החטופים שלנו בעזה מקבלים התעללות, לא ביקורים ודאגה לזכויות".