מכוניתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התהפכה שלשום ברמלה, אחרי שנהג השר חצה, ככל הנראה, את הצומת ברמזור אדום. בן גביר, בתו, נהגו ואחד ממאבטחיו נפצעו באורח קל, כמו גם נהג המכונית הנוספת שהייתה מעורבת בתאונה.
2 צפייה בגלריה
yk13901211
yk13901211
(מכוניתו ההפוכה של השר בזירת התאונה, שלשום | צילום: שמוליק דודפור)
שלשום אחר הצהריים הגיע השר בן גביר לזירת הפיגוע ברמלה, שבו נדקרה צעירה על ידי ערבי ישראלי תושב העיר. כשעזב השר את הזירה אירעה התאונה. "הרכב של בן גביר עבר ברמזור אדום", סיפר עד ראייה שהיה במקום. "הגיע רכב בירוק והתנגש בו".
מעוצמת הפגיעה התהפכה מכוניתו של בן גביר. ל"ידיעות אחרונות" נודע שלפחות שלושה מנוסעי הרכב, ביניהם בן גביר ובתו, לא היו חגורים.
2 צפייה בגלריה
yk13901208
yk13901208
רגע לפני. בן גביר בזירת הפיגוע, שלשום | צילום: שמוליק דודפור
נוסעי מכונית השר פונו לבית החולים אסף הרופא הסמוך, ומצבם הוגדר קל. בן גביר סובל משברים בצלעותיו והוא אושפז להשגחה. שלשום בערב, אחרי כניסת השבת, הוא הועבר, לבקשתו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. על פי גורמים בבית החולים, לא הייתה סיבה רפואית להעברה, אך בסביבת בן גביר טענו: "הוא עבר להדסה גם משיקולי אבטחה".
הנהג ברכב שפגע במכוניתו של בן גביר נפצע גם הוא באורח קל, ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר. "עברתי באור ירוק, והפמליה של בן גביר נכנסה לצומת באור אדום", סיפר הנהג (23). אין לי שום עבר תעבורתי. כואב לי מאוד בכל הגוף, וכנראה שיש לי שברים בצלעות ובצוואר".
גורם במשטרה אישר שלשום: "לפי ממצאים ראשוניים הרכב של בן גביר עבר באדום, הנהג ייחקר". גם בלשכת השר, אישרו שהמכונית נסעה באדום: "בגלל שהיה בנסיעה מבצעית. הוא האישיות הכי מאוימת בישראל, ונמצא בעיר מעורבת".
לבן גביר עצמו, וגם לכמה מנהגיו, עבר תעבורתי לא מבוטל. מי שנהג במכוניתו שלשום היה נהגו ומאבטחו, משה אייכנשטיין. בדוקו-ריאליטי ששודר ב-2018, נחשף עברו של אייכנשטיין, אז בן 18, מקריית ארבע. "בתור ילד, הייתי בעייתי, חד-משמעית. מחפש לבדוק את הגבולות. היו לי כמה תיקים במשטרה. היו לי תיקים על נהיגה", סיפר שם. "בגיל 13–14 הייתי יוצא בלילה, מניע את האוטו של אבא לאחר שהוא הולך לישון, פעם לבאר-שבע, פעם לירושלים". על פי פרסום בעיתון "הארץ", ביוני 2022 הורשע אייכנשטיין בנסיעה במהירות מופרזת ורישיונו נפסל ל-50 ימים. אייכנשטיין נתפס אז נוהג במהירות של 147 קמ"ש בכביש 60, שבו מהירות הנסיעה המותרת היא 80 קמ"ש.
בן גביר עצמו, מאז שקיבל את רישיון הנהיגה שלו, נתפס לא פחות מ-19 פעמים על ידי שוטרי אגף התנועה, בין השאר ללא חגורת בטיחות, פעמיים עובר ברמזור אדום, 11 פעמים עושה שימוש בפלאפון בזמן נהיגה - ובסך הכול עבר 78 עבירות תנועה ב-23 שנים.