התקרית החמורה שבה נהרג נהג המשאית שריף סואעד בזמן שעבד עבור צה"ל בהר דב, חשפה שינוי באופן הלחימה של חיזבאללה: פעילי הארגון נהגו בחודשים הראשונים של תקופת ההסלמה בצפון לירות רקטות או לשגר מזל"טים מתאבדים לעבר מטרות ישראליות בעיקר בשעות אחר הצהריים, כאשר הראות באזור אינה מיטבית. עם זאת, לאחרונה השתנתה המגמה באזור, וחיזבאללה מנסה לפעול יותר בלילות.
1 צפייה בגלריה
yk13901384
yk13901384
(שריף סואעד ז"ל)
לפי תיעוד שפירסם חיזבאללה, שיירת המשאיות האזרחיות שצה"ל שכר להובלת בטונדות לביצור המכשול בהר דב, נסעה בלילה שבין חמישי לשישי למעלה ההר, בין מוצב דלעת לגלאדיולה, עם אורות דלוקים. בכך, היא נחשפה באחת מצלעות ההר שפונות לצד הלבנוני, בתקופה שבה בצבא משתדלים לנוע בצירים אחוריים שנפרצו במיוחד עקב המצב – ואינם חשופים ללבנון. שני טילי נ"ט מתקדמים ומדויקים של חיזבאללה שוגרו לעבר משאית אמצעית בשיירה, שבה נהג שריף סואעד, תושב הכפר ראס אל-עין שליד כרמיאל. אחד הטילים פגע בקבינת המשאית, והוא נהרג במקום לעיני חברו. לפי הסרטון, מיד לאחד מכן נהגי המשאיות האחרות בשיירה כיבו את האורות. זו הפעם השנייה מאז תחילת המלחמה שבה נהרג אזרח העובד בתחזוק התשתיות הצבאיות בגבול לבנון - בחודש נובמבר נהרג מירי טיל נ"ט עובד חברת החשמל, שלום עבודי, במהלך עבודתו באזור מושב דוב"ב.
בעקבות ירי הטיל נ"ט הקטלני, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות טרור של חיזבאללה במרחב שבעא שבדרום לבנון. בין היתר, הותקף גם מחסן אמצעי לחימה ומשגר בשימוש הארגון. מטוסי קרב תקפו גם יעדים באזור כפר שובא, לצד תקיפת מבנה צבאי של הארגון במרחב עין א-תינא שבדרום לבנון.
ברקע ההתחממות בגבול, גורם בכיר בצה"ל טען בשיחה עם "וול סטריט ג'ורנל" כי לא ניתן להימנע מעימות משמעותי ורחב מול חיזבאללה בלבנון. על פי הדיווח, הגורם הבכיר שנותר בעילום שם הוסיף: "הדרך לרגיעה בצפון עוברת בהסלמה. ישראל לא יכולה לעצור עכשיו, זה מסוכן לכל האזור".