סוף שבוע מוצלח ופורה לספורט הישראלי עם שלוש מדליות יוקרתיות באליפות אירופה בשני ענפים שונים, ג'ודו והתעמלות. פחות משלושה חודשים לפתיחת המשחקים האולימפיים, בכירי המשלחת הישראלית מוכיחים שהם בכושר מצוין והם בהחלט מסמנים את הפודיום בפריז כיעד ריאלי. את התצוגה המרשימה מכל סיפקה הג'ודוקא רז הרשקו שזכתה אמש במדליית הזהב באליפות אירופה שננעלה בזאגרב, המשך ישיר לדומיננטיות שלה בקטגוריית משקל 78 פלוס.
3 צפייה בגלריה
yk13901630
yk13901630
(הרשקו אחרי הזכייה אתמול בזאגרב | צילום: Damir SENCAR / AFP)
אחרי שבשנתיים האחרונות הגיעה הרשקו עד לגמר והפסידה, אתמול היא דילגה מעל עוד מחסום ספורטיבי-מנטלי, ניצחה בגמר עם איפון מרשים את הצרפתיה ג'וליה טולופואה, ולראשונה בקריירה הוכתרה כאלופת אירופה.
"אני מאושרת, אבל האושר הזה לא שלם. אני מקדישה את המדליה הזו ליונתן גוטין ז"ל, שבלעדיו הזכייה אינה שלמה", אמרה הרשקו, לה היה חשוב להזכיר ברגע השיא שלה את מי שהיה ג'ודוקא ונפל כחייל בקרב בבארי ב-7 באוקטובר. עוד הוסיפה הרשקו: "מבחינת ג'ודו היה לי יום טוב וברור שלסיים עם זהב ועם התואר אלופת אירופה זה תמיד משמח. מבחינתנו זו עוד תחנה בדרך למשחקים האולימפיים״.
3 צפייה בגלריה
yk13901720
yk13901720
לניר | צילום: Damir SENCAR / AFP
זה אכן היה יום קרבות מצוין עם עליונות של הרשקו. בשמינית הגמר היא ניצחה את ההולנדית קרן סטבנסון, ברבע הגמר את הרוסיה אליס סטרטסבה ובחצי הגמר את הטורקיה קאיירה אוזדמיר. הגמר היה חד-צדדי לגמרי, כשהרשקו הטילה את היריבה הצרפתיה שממול באיפון בדרך לזכייה בתואר היבשתי.
זו הייתה תחרות מוצלחת של נבחרת הנשים של שני הרשקו: אחרי הזכיות במדליות הארד של תמר מלכה ותמנע נלסון-לוי, אתמול התווספו עוד שתי מדליות, כשמעבר לזהב היוקרתי של הרשקו, ענבר לניר, המדורגת ראשונה בעולם במשקל עד 78 ק"ג, זכתה במדליית הארד בפעם השנייה ברציפות. לניר ניצחה בקרב על הארד את פטריסיה סמפאיו הפורטוגלית עם איפון אחרי 19 שניות בלבד.
3 צפייה בגלריה
yk13901064
yk13901064
דולגופיאט | צילום: GABRIEL BOUYS / AFP
לניר: ״אני מאוכזבת מההפסד בחצי הגמר, אבל מסיימת את התחרות עם המון מסקנות ונקודות לשיפור. מקדישה את המדליה הזאת לסבא שלי שלמה שנפטר לפני חודשיים וחצי. אתה חסר לי מאוד ואני מקווה שאתה רואה את זה ומחייך. מרגישה שליחות אדירה להניף את הדגל ושולחת חיזוק לכל אזרחי המדינה ובפרט לחיילים ולמשפחות החטופים. אמן ויחזרו במהרה ובשלום״.
לעומת זאת, נבחרת הגברים של אורן סמדג'ה סיימה לראשונה מזה 25 שנה אליפות אירופה שלישית ברציפות ללא מדליות, שיא שלילי שלא זכור במה שהיה בעבר הענף האולימפי המוביל. שגיא מוקי סיים במקום החמישי וטוהר בוטבול הודח בשלב מוקדם. אתמול הפסידו יתר הנציגים, כשרק לי קוכמן (עד 90 ק"ג), ניצח קרב מול יריב בוסני אלמוני לפני שהפסיד להונגרי כריסטיאן טוט בסיבוב השני.

דולגופיאט: "אגיע לפריז הכי מוכן שאני יכול"

המתעמל והאלוף האולימפי המכהן, ארטיום דולגופיאט ממשיך להראות מאיזה חומר הוא קורץ ושלשום הוא זכה במדליית הכסף בתרגיל הקרקע באליפות אירופה ברימיני שבאיטליה.
דולגופיאט, שהגיע לאיטליה כאלוף העולם, סבל מפציעה קלה, ביצע בגמר תרגיל פחות טוב מזה שעשה במוקדמות ולכן זכה גם לציון נמוך יותר של 14.833 נקודות. הישראלי הוליך את התחרות כמעט עד סופה ורק המתעמל האחרון שעלה על המשטח, לוק ווייטהאוס הבריטי, היה זה שעקף אותו וזכה במדליית הזהב עם ציון של 14.866 נקודות, 33 אלפיות טוב מהציון של דולגופיאט. את תמונת הפודיום השלים ההונגרי קריסטופר מסארוש (14.6 נקודות).
"מצד אחד אני שמח לזכות במדליית כסף באליפות אירופה, אבל מצד שני הרגשתי שלא עשיתי את הכי טוב שאני יכול. נשארו עוד מספר חודשים עד האולימפיאדה ואני מבטיח לעבוד בכל הכוח ולהגיע הכי מוכן שאני יכול", אמר דולגופיאט אחרי התחרות. "אני רוצה להקדיש את המדליה הזאת לחטופים שלנו ולכל עם ישראל – עם ישראל חי".
זו המדליה השביעית (שש מהן בתרגיל הקרקע) של דולגופיאט במסגרת אליפות אירופה: שתיים מהן מוזהבות, ארבע כסף ועוד מדליית ארד במכשיר סוס הקפיצות. באמתחתו של המתעמל בן ה-26 יש גם שלוש מדליות באליפויות העולם, האחרונה מזהב ועוד שתיים מכסף.
שני ישראלים נוספים רשמו הופעה בגמר באליפות שבאיטליה - אלכס מיאקנין התחרה בתרגיל המתח, הציג תרגיל טוב ונקי מטעויות משמעותיות, עליו קיבל ציון של 14.100 נקודות, מה שדירג אותו במקום החמישי. איליה ליובימוב סיים במקום השמיני (מתוך 9) בתרגיל סוס הסמוכות עם ציון של 13.133 נקודות.