כמה ימים אחרי הסרטון משבי חמאס, שבו נראה החטוף הירש גולדברג-פולין, פירסם אתמול ארגון הטרור סרטון נוסף - הפעם של החטופים קית' סיגל (64) ועמרי מירן (46).
3 צפייה בגלריה
yk13901518
yk13901518
("אנחנו נמצאים פה בסכנה". עמרי מירן בסרטון שפירסם חמאס אתמול)
סיגל (64), מרפא בעיסוק, נחטף מביתו בכפר עזה יחד עם בת זוגו, אביבה, ששוחררה בעסקת החטופים, אחרי 51 ימים ברצועת עזה. "אני רוצה למסור למשפחה שלי שאני מאוד אוהב אתכם", הוא אומר בסרטון. "יש לי זיכרונות מאוד יפים מפסח בשנה שעברה שחגגנו כולנו ביחד, ואני מאוד מקווה שתהיה לכולנו הפתעה הכי טובה שיכולה להיות", הוא אומר ופורץ בבכי. "אנחנו פה נמצאים בסכנה. יש הפצצות וזה מלחיץ ומפחיד וזה נמשך כבר הרבה מאוד זמן. אני תוהה וחושב לעצמי, עד מתי? לפעמים יש תחושה שהדברים נמרחים. אני פונה לראש הממשלה ולכל הממשלה להשתתף במו"מ על מנת להגיע לעסקה בקרוב, שכל החטופים יחזרו הביתה בקרוב למשפחות שלהם".
3 צפייה בגלריה
yk13901508
yk13901508
קית' סיגל מתוך הסרטון
מירן (46), נחטף מביתו בנחל עוז לעיני משפחתו. "אני מתגעגע לכולכם", אמר בסרטון. "אבא, אחיי, אחותי, לישי אהובתי, רוני ועלמה בנותיי היקרות. השנה לא הצלחנו לחגוג שום חג ביחד בגלל המלחמה הארורה הזאת. אני מקווה שלפחות את החג הבא, יום העצמאות, נוכל לחגוג ביחד כולנו. אני נמצא פה בשבי חמאס כבר 202 יום. המצב פה לא נעים, קשה. הגיע הזמן להגיע לעסקה שתוציא אותנו מכאן בחיים, שלמים ובריאים".
בהפגנה שנערכת כמדי מוצ"ש בכיכר החטופים בתל-אביב, עלה על דוכן הנואמים דני מירן, אביו של עמרי שהופיע בסרטון שפירסם חמאס, ואמר בדמעות: "מעל במה זו אני פונה לכל מקבלי ההחלטות, כולל בן גביר וסמוטריץ', שחררו את החבל עם מנהלי המו"מ ובחג החירות הזה אשרו כל עסקה והחזירו את החטופים בזרוע נטויה. פעם אחת, רק פעם אחת, גלו מנהיגות. פעם אחת. לאחר שראיתי את הסרטון הזה ובכיתי שעה שלמה מהתרגשות אני משוכנע שחמאס בשל לעסקה".
משפחתו של קית' סיגל, שנצפה גם הוא בסרטון, פירסמה וידיאו שבו אמרה בתו: "לראות את אבא שלי היום רק מדגיש לכולנו עד כמה אנחנו חייבים עסקה כמה שיותר מהר, שתחזיר את כולם הביתה. אני דורשת מהמנהיגים לראות את הסרטון הזה ולראות את אבא שלהם זועק לעזרה". בת זוגו, אביבה, אמרה: "קית' אני אוהבת אותך. אנחנו נילחם, נילחם עד שתחזור".
3 צפייה בגלריה
yk13901792
yk13901792
כאב של אבא. דני מירן נואם בכיכר החטופים, אמש | צילום: ענר גרין
נציגי משפחות החטופים מסרו אמש הצהרת חירום מחוץ לבסיס הקריה בתל-אביב: "חצי שנה מספרים לנו שלחץ צבאי יביא לשחרור החטופים. הקונספציה הזו כשלה. אנחנו קוראים לכל חברי הממשלה: אם הדרך היחידה לעסקת חטופים כוללת היא סיום המלחמה – הסכימו לשלם את המחיר. כניסה לרפיח תביא לרצח עוד חטופים בשבי, או למותם מאש המלחמה. כניסה לרפיח תהיה עוד הפקרה של החטופים לגורל של מוות. ישראל חייבת לבחור בהחזרת החטופים".
שלשום הגיעה לישראל משלחת מצרית, אחרי שבקבינט המלחמה נידונה הצעה חדשה בימים האחרונים. בסוף השבוע אמרו גורמים מדיניים בכירים שהשיחות עם המשלחת היו "מאוד טובות". אתמול לפנות בוקר הודיע חמאס שקיבל את התשובה הרשמית של ישראל בנוגע לעמדתה בעניין המגעים להפסקת אש. לפי הודעת ארגון הטרור, שנמסרה על ידי חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר: "נבחן את ההצעה לפני שנגיש את תשובתנו".
"אני מאוד מקווה שאנו על המסילה בדרך לעסקה", אמר אתמול בכיר ישראלי. "חמאס הוא זה שצריך להחזיר תשובה. גם הם בלחץ מהכניסה הצפויה שלנו לרפיח".
אלא שבכיר בתנועת חמאס אמר לרשת "אל-מיאדין" בהתייחסו לעסקת חטופים אפשרית: "ההצעה הישראלית שהוצגה אינה משקפת שינוי מהותי בעמדה הישראלית ולא נותנת תשובות ברורות לסוגיית הנסיגה והפסקת האש הכוללת. חמאס עדיין בוחן את ההצעה, אך אין ציפיות גבוהות לקבלה, אלא אם יבוצעו בה תיקונים יסודיים".
במקביל, גורם בכיר שמעורה בפרטי המו"מ, אמר אתמול: "נתניהו במיעוט מול כל בכירי מקבלי ההחלטות וראשי מערכת הביטחון בנוגע לעסקת החטופים. גם כשהוא מקבל את תנאי העסקה בפורומים מצומצמים, ההתנגדות של סמוטריץ' ובן גביר גורמת לו להגיד משהו אחר בקבינט הכללי, לעקר מתוכן את ההחלטות, ולמוסס אפשרות לסגירת עסקה".