1. יורדים בגדול

סוף השבוע התחיל נהדר עבור אוהדי הפועל ת"א, שהתבשרו על התקדמות משמעותית במגעים למכירת המועדון למיליארדר אדמונד ספרא. סוף-סוף שחקן משמעותי עם יכולות כלכליות אדירות לוקח עליהם חסות אחרי שנים ארוכות של חוסר יציבות. אלא שאז הגיע מוצ"ש, והאדומים התעוררו בחזרה למציאות העגומה. עוד כאב לב, עוד סטירה מצלצלת ועוד מהיריבה הגדולה בית"ר ירושלים, שפירקה אותם בבלומפילד 1:5.
2 צפייה בגלריה
yk13901829
yk13901829
(לא כוחות. הפועל ת"א מפורקת | צילום: עוז מועלם)
הקבוצה של ברק יצחקי הגיעה משוחררת, האדומים עלו עם משקולות ברגליים – והתוצאה בהתאם. הליגה הלאומית לא רק קרובה, היא ממש דופקת בדלת – בטח לאור הניצחון של אשדוד שהוריד את יוסי אבוקסיס אל מתחת לקו האדום עם שלוש נקודות פחות. מאמן הפועל ת"א כל כך רצה לסמן "וי" על המפגש הטעון עם הבוס הקודם ברק אברמוב איתו הוא מסוכסך, במקום זאת הוא שוב ירד עם הראש למטה, תרתי משמע.
אם לא מספיקות הצרות של המארחת, היא נאלצה להופיע ללא השוער אמיליוס זובאס, ובמקומו פתח רוי ברנס בן ה-22, שעד אתמול צבר שמונה דקות בלבד בליגת העל. חוסר הביטחון שלו היה קריטי ועלה לאדומים בספיגת שער מוקדם, כשיצא לא טוב בדקה ה-4 ואיפשר לאורי דהן לנגוח לרשת. הפועל ת"א הגיעה למספיק מצבים במחצית הראשונה כדי להשוות, אבל עומרי אלטמן וחבריו פשוט לא מסוגלים לפגוע בכלום.
2 צפייה בגלריה
yk13901796
yk13901796
בית"ר בשיאה | צילום: עוז מועלם
45 הדקות הבאות כבר היו הצגת תכלית של הצהובים-שחורים: מיירון ג'ורג' (50) והמאסטרו ירדן שועה (55) כבשו תוך חמש דקות והוציאו את מעט האוויר שנשאר במפרשים של הפועל ת"א. איסמעילה סורו (78) ונהוראי דבוש (84) הצטרפו לחגיגה, והפנדל של מאוויס צ'יבוטה דקה קודם לכן לא ניחם אף אחד על הספסל של אבוקסיס.
אז כן, האדומים יצטרכו נס כדי לשרוד בליגה, ולא בגלל פער שש הנקודות שאפשר למחוק בשלושה משחקים, אלא לאור העובדה שהם לא נראים כמו קבוצה שמסוגלת לנצח יריבה כלשהי, מליגה כלשהי. (נדב צנציפר)

2. אל-אל אזקיאל

כשאומרים "משחק עונה" מתכוונים בדיוק לזה. משחק של חיים ומוות (ספורטיבי כמובן), כמו זה בין מ.ס אשדוד להפועל פ"ת - והוא הוכרע בצורה חד-משמעית לטובת המארחת. אשדוד ניצחה 0:1 ובעקבות הבשורות הטובות מבחינתה מבלומפילד היא טיפסה מעל הקו האדום ודחקה מתחתיו את הפועל ת"א. כנראה שהכל יתנקז למשחק בין שתי הקבוצות בעוד שבועיים ביפו, אבל עוד לפני כן אשדוד תתארח במחזור הקרוב בטדי אצל בית"ר ירושלים.
והפועל פ"ת? נכון שיש תסריט הזוי שיכול להשאיר אותה בליגת העל, אבל הוא כולל קודם כל שלושה ניצחונות במחזורי הסיום - משהו לא הגיוני עבור קבוצה שלא ניצחה ב-14 המשחקים האחרונים בליגה.
המשחק הוכרע ברגע אחד של קסם, שתי דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה. נועם מוצ'ה חילץ כדור מפורצ'ן באסי (ספק בעבירה) ואזקיאל הנטי דהר איתו כל הדרך לרשת של עומר כץ. זה היה השער הרביעי של החלוץ הניגרי, שהצטרף לאשדוד בינואר, והחשוב שבהם עד עכשיו. (אלי לוי)

3. מזל של אלופים

זה היה קשה ומותח, אבל בסיומו של משחק חוץ לא פשוט בכלל מכבי ת"א ניצחה את בני-ריינה 2:3 ועשתה צעד משמעותי בדרך לאליפות. הפער בפסגה עלה שוב לעשר נקודות, והלחץ עובר למכבי חיפה לקראת הדרבי מחר. מכבי ת"א לא נראתה טוב, בלשון המעטה, ההגנה שלה טעתה לא מעט, אבל ניצול המצבים שלה היה מצוין והיא כבשה פעם אחת יותר מאשר המארחת. זה ההבדל בין אליפות למקום שני. גם מכבי חיפה הציגה בזמנו יכולת גרועה באצטדיון גרין, אבל היא הפסידה - וזה כנראה עלה לה באיבוד צלחת רביעית ברציפות.
כמו בשבוע שעבר נגד הפועל חיפה, גם הפעם מכבי ת"א פתחה בבליץ עם שני שערים מוקדמים באדיבות הגנת היריבה. בדקה ה-13 השוער גד עמוס, החוליה החזקה של ריינה העונה, מסר לאושר דוידה שגילגל את הראשון. בהמשך ערן זהבי בישל את השני לגבי קניקובסקי (21) בסיומו של מבצע קבוצתי מדהים, וזה נראה בדרך לתבוסה קלילה, אבל אז גם הגנת מכבי ת"א הראתה שהיא יודעת לטעות - ומוחמד אוסמן (25) צימצם. רגע לפני הירידה להפסקה דור פרץ עשה 1:3 והוריד את הלחץ של רובי קין.
האורחים רצו לשייט למחצית שנייה רגועה, אבל אז גם רז שלמה טעה וקייס גאנם (54) צימצם שוב. עד הסיום ריינה הפעילה לחץ על השער של רועי משפתי, וכדור של נואף בזיע (85) אפילו פגש את הקורה, אבל למכבי ת"א היה כנראה מזל של אלופים. (שמעון אלבז)

4. אין גביע, יש ליגה

זה היה משחק שעמד בצילו של חצי גמר הגביע. בצד של האורחים ניצבה מכבי נתניה, שפופה ועייפה אחרי 120 דקות ושיברון לב גדול בעקבות ההדחה הדרמטית על-ידי הפועל באר-שבע. בצד של המארחים ניצבה מכבי פ"ת, לה מחכה מחרתיים משחק חצי גמר משלה מול נוף הגליל וזה בוודאי ישב לשחקנים בראש. איך זה נגמר? בהתאוששות נתנייתית וניצחון 0:2 שבו למעט דקות מועטות במחצית השנייה מכבי פ"ת לא באמת נתנה פייט לקבוצה של מרקו בלבול, שעשתה צעד חשוב להישארות בליגה.
אחרי רבע שעה טובה של נתניה, היא עלתה ליתרון מוצדק משער עצמי של עוביידה חטאב. עם פתיחת החלק השני מכבי פ"ת התעוררה ושלטה בכדור, ודווקא בזמן שנתניה הייתה עסוקה בהתגוננות היא הצליחה לעקוץ את השער השני (60) לאחר שמקסים פלקושצ׳נקו יצא קדימה, שלח כדור רוחב נהדר ואיגור זלאטנוביץ' המשיך את הכדור פנימה מול רשת ריקה.
נתניה שטפה את המגרש, העלימה כמעט לגמרי את המארחת המתוסכלת ויכולה הייתה לשפר את הפרש השערים שלה (ואולי גם את מצב רוחם של אוהדיה השבורים מהגביע), אבל הסתפקה בניצחון סולידי אך חשוב. נתניה שמרה על שער נקי בשלושת המחזורים מאז הגעתו של בלבול, וזה כנראה מה שישאיר אותה בליגה. מכבי פ"ת של רן קוז'וך תנסה לשפר את מצב הרוח עם עלייה לגמר גביע המדינה. (לירן ביטון)

5. שקט, מנצחים

הפועל ירושלים כבר מזמן הלכה לים, מה שמאפשר לה לשחק כדורגל משוחרר ולבסס את מקומה בראשות הפלייאוף התחתון. הקבוצה של זיו אריה לא באמת הייתה בסכנת ירידה בשלב כלשהו, אבל הניצחון החמישי ברציפות בטדי, הפעם 1:2 על הפועל חדרה, הבטיח לה רשמית עונה נוספת בליגת העל – שלושה מחזורים לבאזר.
כמו במחזור שעבר נגד מכבי נתניה, המארחת לא הופיעה לפתיחה וספגה כבר בדקה החמישית, כשהבלם עידו לוי נגח את שער הבכורה שלו העונה מכדור חופשי של סמי בורארד. לכולם היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שהירושלמים יגיבו, ובדקה ה-50 אוהד אלמגור שלח כדור לחיבורים. חדרה נשברה, ושתי דקות לאחר מכן דיא לבאבידי איבד כיוון והבקיע שער עצמי.
האורחת קיבלה הזדמנות נדירה להשוות בפנדל עמוק בתוך תוספת הזמן, אבל גודסוויי דוניו הפציץ רק את הקורה של נדב זמיר.