הרבה מזל היה להפועל נוף הגליל העונה עם ההגרלות בגביע המדינה. בדרך לחצי הגמר היא פגשה שלוש קבוצות מהליגה שלה, הלאומית - הפועל עכו, הפועל ראשל"צ וקריית-שמונה - וגם אחת מליגה א', הפועל הרצליה. הערב (19.00) בנתניה היא תתמודד לראשונה עם קבוצה מליגת העל, מכבי פ"ת, אבל היא מאמינה ביכולתה לעשות צעד נוסף קדימה – ולעלות לגמר מול הפועל באר-שבע.
1 צפייה בגלריה
yk13902110
yk13902110
(מוטי איוניר | צילום: עוז מועלם)
הסיבה לאופטימיות פשוטה: נוף הגליל היא נכון לעכשיו הקבוצה הלוהטת בלאומית עם שלושה ניצחונות ברציפות ויכולת נהדרת. "הסגל שלנו מלא וזה נותן לי הרבה אופציות איך לשחק", אומר המאמן מוטי איוניר, "זה הופך את הקבוצה לטובה ממש".
לצד ההצלחה בגביע, איוניר מרגיש פספוס בליגה, שם מדורגת הקבוצה רביעית, הרחק ממאבק העלייה. "אנחנו משלמים על טעויות שעשינו בדרך, יכולנו להיות עם יותר נקודות. היו שופטים שלקחו לנו נקודות בהחלטות הזויות, והרבה נקודות שברחו באשמתנו. אבל אנחנו מתעסקים בצד החיובי, יש לנו עונה טובה ורוצים לסיים אותה בצורה יפה".
הגעתם לחצי גמר, מבחינתכם זה כמו זכייה?
"לא, זכייה בגביע זה כשאתה מניף אותו. אנחנו מאמינים בעצמנו שאפשר לנצח ולעלות לגמר, אם נבוא כמו שצריך".
יש הבדלי רמות בין ליגת העל ללאומית, או שאתם מגיעים כשווים?
"הקצב בליגת העל גבוה יותר, מכבי פ"ת הייתה יכולה להיות קבוצת פלייאוף עליון, אבל זה ברח לה. אנחנו מתייחסים אליה כקבוצה טובה מאיתנו, אתגר בשבילנו".
רוצה לחזור לאמן בליגת העל?
"כן, אבל עם נוף הגליל. לא חושב לעזוב את הקבוצה כדי לאמן בליגת העל, רוצה להפוך את העונה הזו לטובה יותר בעונה הבאה עם נוף הגליל ולעלות איתה לליגת העל".

15 אוטובוסים מפ"ת

בעקבות ההפסד 2:0 למכבי נתניה בשבת, מכבי פ"ת טרם הבטיחה את הישארותה בליגת העל, אבל הערב היא תשאיר בצד את מאבקי התחתית ותתרכז בניסיון לעלות לגמר הגביע, שם ממתינה כבר הפועל באר-שבע. מבחינתה זה יכול להוות פיצוי הולם אחרי עונה לא פשוטה עם עליות ומורדות. דבר אחד בטוח, כדי לעמוד במשימה היא תצטרך להציג יכולת טובה יותר מאשר מול נתניה, כי זו לא תספיק גם מול יריבה מהלאומית. מבחינתה רצוי לשחזר את המשחק ברבע הגמר נגד מכבי ת"א.
במכבי פ"ת יעמידו כ-15 אוטובוסים לטובת האוהדים ושחקני מחלקת הנוער, ועד ערב החג נמכרו יותר מ-2,000 כרטיסים.
(לירן ביטון)