"עלמה, בתך בת השנה התחילה לצעוד את צעדיה הראשונים", קרא אתמול דני מירן, אביו של עמרי שנמצא כבר יותר מ-200 ימים בשבי. "אנחנו מראים לה תמונה שלך ומלמדים אותה להגיד 'אבא'. רוני יודעת שאתה בעזה, ושאלה - עמרי עדיין אבא שלי?".
3 צפייה בגלריה
yk13902524
yk13902524
(משפחות סיגל ומירן | צילום: מוטי קמחי)
את הדברים אמר במסיבת עיתונאים משותפת שכינסו בני משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן, שחמאס פירסם בסוף השבוע סרטון ואות חיים שלהם.
"יש עסקה על השולחן. אל תפספסו הזדמנות להחזיר אותו", אמרה לישי, אשתו של עמרי. שיר סיגל, בתו של קית', אמרה: "בערב החג אמא ואני דיברנו עם חברי קבינט ושרים רבים על החירות שנלקחה מאיתנו וממך לפני למעלה מחצי שנה. כולם הבטיחו שיעשו כל שיידרש. זה הזמן למעשים".
"אין לנו זמן יותר, זה הזמן להחזיר את החטופים הביתה", אמרה בדמעות אילן סיגל, בתו השנייה של קית'. "יש כרגע עסקה על השולחן ואנחנו דורשים שתיקחו אותה". היא פנתה לאביה קית': "אתה הולך לחזור הביתה עוד כמה ימים, אתה תחגוג איתנו יום הולדת 65".
אביבה סיגל, אשתו של קית' שחזרה מהשבי, אמרה: "איך הייתם מרגישים אם הבן אדם שאתם הכי אוהבים היה נמצא במצוקה, בוכה, חסר אונים, מדוכא ומתחנן שתוציאו אותו מהגיהינום? אני לא מסוגלת לראות את קית' עצוב כל כך. אני יודעת מה זה להיות שם, להתחנן לעזרה. ההרגשה של לאבד תקווה. תחזירו לי את קית'".
המשפחות נשאלו לגבי דבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, שקרא לא להסכים לעסקה. שיר סיגל השיבה: “אני לא יודעת על איזה ערכים סמוטריץ’ גדל, אבל לא הערכים שעם ישראל גדל עליהם. אם הוא לא מחובר לעם, שיבוא לפה ויגיד שאבא שלי לא שווה את המחיר”. דני מירן אמר: “אני מציע שסמוטריץ’ יוריד את הכיפה ויפסיק להגיד שהוא יהודי, כי ערכי היהדות שאני גדלתי עליהם הם פדיון שבויים, והצלת אנשים”.
מאוחר יותר, אלפים הפגינו בתל-אביב בקריאה לקידום עסקה, הדליקו אבוקות והניפו שלט ענק: “רפיח יכולה לחכות - הם לא”. המפגינים צעדו על רחוב קפלן, ואיילון נחסם לזמן קצר.