רס"ר (מיל') עידו אביב (28), שנפל בקרב במרכז רצועת עזה, הובא אתמול למנוחות בבית העלמין הצבאי שבכרמיאל. מעל 1,000 מכרים, חברים וקרובי משפחה ליוו אותו בדרכו האחרונה.
עידו, ששירת בחיל השריון, היה בנם הבכור של אמי ומרק ואחיהם של ניב (23) ושקד (18). אביו ספד לו בהלוויה וסיפר כי "במשך חמישה חודשים שהיית מגויס בצו 8, השתתפנו לצערי במספר לוויות, שבהן בכינו עם ההורים השכולים החדשים, אבל אף פעם לא חשבתי שאעמוד מהצד הלא נכון של המיקרופון. כשפתחנו את הדלת וראינו את קציני הנפגעים עוד נותר שבריר תקווה שאולי הם טעו בכתובת, אבל המשפט 'אתה מרק, אבא של עידו?' לא השאיר ספק".
2 צפייה בגלריה
yk13904138
yk13904138
(בוכים על קברו של עידו | צילום: שרון צור)
אימו של עידו ז"ל, אמי, סיפרה כי בנה היה "ילד מקסים, שובה לב, נסיך שלי, אוהב אדם וחייכן, נשמה טהורה. עם כל זה, אתה עקשן ויודע לעמוד על שלך".
האח שקד סיפר כי עידו היה המדריך והמנטור שלו: "אתה היית האיש שהכווין אותי בחיים. אתה שכנעת אותי שלרקוד זה גם לבנים. הכרת לי את כל השירים והלהקות שגדלתי עליהן, קנית לי את הגיטרה הראשונה שלי. תמיד רצית בטובתי".
עידו ובת זוגו בשש השנים האחרונות, דשה ליושקביץ (28), התגוררו בדירה שכורה בקריית-ביאליק. "רק תוך כדי הזוגיות שלנו גילינו שהיינו באותו גן ילדים. יש לנו תמונה מהגן שבה אנחנו מחובקים", סיפרה אתמול בכאב, "עידו היה בן אדם חד-פעמי. הוא תמיד דאג לי, תמיד חיזק אותו, היה שם בשבילי, התגאה בהצלחות שלי. במהלך היום שבו נהרג התכתבנו בווטסאפ. הוא שלח לי סלפי עם החברים שלו בשעה 16:54, כנראה לפני הכניסה לרצועה. דקה לאחר מכן הגבתי על התמונה וכתבתי 'חתיך שלי'. הוא כנראה לא הספיק לראות את זה. הוא יהיה אהוב ליבי עד סוף חיי".
2 צפייה בגלריה
yk13904874
yk13904874
עידו אביב ז"ל
עידו עבד כמדריך גלישה בכיר במרכז לגלישה וספורט ימי "סרף סייקל" בקריית-ים ונחשב ליד ימינו של בעל המועדון, גיל הורביץ, שסיפר כי "הוא הדריך בחייו אלפי אנשים וכל אחד מהם – עידו נגע לו בלב. תמיד חייך, תמיד עזר. כולם התחברו אליו. הוא היחיד שהצליח לסחוף את בני הנוער בפרויקט שלו לצאת מהמחשבים ומהמסכים ולהגיע לים". במועדון תלו אתמול בכאב את תמונותיו של עידו.
חברו הקרוב של עידו אביב ז"ל, עידו מזרחי, הדריך איתו במועדון הגלישה. "אני לא מעכל", אמר אתמול, "היו לנו תוכניות לנסוע עוד כמה חודשים לסרי-לנקה, אבל הכל נגדע. עידו היה מדריך מדהים, עם חזון. אי-אפשר לדמיין את המקום הזה בלעדיו".
חבריו של עידו ז"ל למילואים כתבו כי הוא היה "החוליה המקשרת בין הצעירים לוותיקים. צחקנו על הצמות שהוא עשה לקראת המלחמה, כזה מתוק. בפלוגה כבר שמונה שנים ועדיין ילד. לנצח הוא יהיה התינוק של הפלוגה. לא ברור אף פעם איך עם כל הרוח החופשית שלו הוא היה כזה מסודר. מתוקתק. הכל אצלו תמיד היה פיקס".
הלווייתו של קלקידן מהרי (37) מפתח-תקווה, שנהרג אף הוא בפיצוץ המבנה ליד פרוזדור נצרים, תתקיים היום, לאחר שאמו תגיע מאתיופיה לישראל.