פיגוע דקירה בעיר העתיקה: שוטר כבן 30 נדקר ונפצע אתמול בינוני ברחוב סולטאן סולימאן, סמוך לשער הפרחים. המחבל נוטרל בירי על ידי שוטרים שהיו במקום, וחוסל.
לפי גורמים ישראליים, המחבל הוא חסן סקלאנן (34), תייר טורקי שנכנס אתמול לישראל מירדן דרך גשר אלנבי. אחרי הפיגוע, נסגרו כל הכניסות להר הבית. בתיעוד שפירסמה המשטרה נראה המחבל הולך אחרי שני שוטרי מג"ב, ובשלב מסוים מתנפל על אחד מהם מאחור ודוקר אותו. השוטרים הגיבו במהירות וחיסלו את התייר הטורקי.
1 צפייה בגלריה
yk13904200
yk13904200
(תיעוד נטרול המחבל | צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, הגיעו לזירה והחלו באיסוף ממצאים וראיות ובפעולות חקירה ראשוניות. בזירה אותרה הסכין שבה המחבל דקר את השוטר.
ניצב תורג'מן קיים הערכת מצב בזירה עם ממ"ר מג"ב ירושלים ומפקד מרחב דוד. מהמשטרה נמסר כי הם "שיבחו את המענה המבצעי של לוחמי מג"ב שפעלו לנטרול המחבל במקצועיות ובמיידיות. כמו כן, הנחה ניצב תורג'מן על המשך פעולות החקירה הנדרשות במטרה לשלול סייענים ולחקור את נסיבות הפיגוע".
כמה שעות לאחר הפיגוע, מפקד מחוז ירושלים, יחד עם ממ"ר מג"ב ירושלים, ביקרו את הלוחם שנפגע בפיגוע ושוחחו עימו ועם הצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק. הם התעדכנו אודות מצבו הרפואי של הלוחם שנפגע בפיגוע באורח קל-בינוני והטיפול הרפואי שהוא מקבל במקום. ממ"ז ירושלים איחל החלמה לשוטר שנפצע, ושיבח את תגובתם של שני השוטרים שפעלו במקצועיות ובנחישות תוך חתירה למגע.