בעסקה המוערכת בכ-750 מיליון דולר, חברת ההשקעות הבינלאומית "פרמירה" רוכשת את השליטה בחברת ביוקטש (BioCatch) הישראלית, המתמחה במניעת הונאות מקוונות באמצעות בינה מלאכותית. העסקה בוצעה לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד דולר.
בעקבות הרכישה, BioCatch צפויה להרחיב את פעילותה במדינות נוספות, ולצמוח גם באמצעות מיזוגים ורכישות. ל"פרמירה" הייתה כבר השקעת מיעוט בחברה, שביצעה בתחילת 2023. אתמול נמסר רשמית, כי לצידה, גם המשקיעות האחרות יגדילו את אחזקותיהן ב-BioCatch.
BioCatch מבססת את הטכנולוגיה שלה על ביומטריה התנהגותית כדי להבדיל בין בעלי חשבונות לגיטימיים לבין גורמים עברייניים אשר השתלטו על חשבונות בדרכים פסולות. האלגוריתם שלה מנטר ומנתח את דפוסי ההתנהגות הדיגיטליים של מאות מיליוני לקוחות בנקים בעולם, ומספק תובנות מדויקות לגבי לגיטימיות הזהות וההתנהגות שלהם מבלי לפגוע בפרטיותם. בסך הכל הצליחה החברה עד היום למנוע הפסדים בסך כולל של מעל ל-3.5 מיליארד דולר. החברה רואה פריחה בעיקר בעקבות הזינוק במספר ההונאות המקוונות, במורכבות ובתחכום שלהן. בסיס הלקוחות הבינלאומי שלה כולל מעל 190 מוסדות פיננסיים, ויותר מ-30 מתוך 100 הבנקים הגדולים בעולם.