1. עד כמה מחירי המזון בישראל באמת יקרים יותר מבחו"ל?
"מחירי המוצרים בארץ יקרים יותר ב-15% עד 40% מבחו"ל. הסיבות העיקריות הן עלויות ההובלה והכשרות. בנוסף, הרגולציה מכבידה מאוד עם עלויות מכס, מיסוי, בדיקות יקרות ביחס לחו"ל של משרד הבריאות ומכון התקנים וגם מדיניות התמחור של רשתות השיווק".
2 צפייה בגלריה
yk13905659
yk13905659
(רעות וקנין | צילום: אימג'ארט)
2. מה החלק של הממשלה בכך? "צריך לטפל בחסמים ובבירוקרטיה שמקשה על היבוא. הפחתת מע"מ והורדת מכסים למשל יאפשרו ליבואנים להוריד מחירים. צריך גם 'טיפול שורש' בנושא הכשרות, ויתור על נהלים מיותרים שאינם קשורים בהלכה ומכבידים על המחיר לצרכן".
3. מה לגבי הרפורמה של ברקת "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל" שבינתיים תקועה? "הרפורמה הזו מבורכת. אין ספק שמה שנכון ומקובל בעולם, ראוי שיתקיים גם כאן. זה יחסוך ליבואנים הרבה מאוד משאבים ובסופו של דבר ייטיב עם הצרכנים. כך שגם במקרים של עליות במחיר חומרי הגלם בחו"ל, עליות המחיר בארץ יהיו מתונות יותר".
2 צפייה בגלריה
yk13905610
yk13905610
צילום: יאיר שגיא
4. אולי האשמה בצרכן הישראלי, שמעדיף לקנות את המותגים המוכרים והיקרים יותר? "בשנים האחרונות אנחנו רואים מגמה של צרכנים שפתוחים להתנסות במותגים קטנים ופחות מוכרים, שמחירם נמוך אבל איכותם לא. פה יש אחריות גם לרשתות השיווק שצריכות לתת מקום על המדף, להציע מגוון רחב יותר של מותגים קטנים וזולים ולהפוך אותם לזמינים לצרכנים".
5. עם אילו קשיים את מתמודדת כיבואנית מזון בגודל בינוני? "אנחנו מבדלים את עצמנו ונכנסים לקטגוריות שפחות מפותחות בישראל. כך למשל קטגוריית מוצרי המזון ללא גלוטן ולאחרונה גם קטגוריית הגבינות הטבעוניות. כאן גם טמון הקושי שלנו לתפוס מקום במדפי הסופרים, מול ענקיות המזון ששולטות פה".