מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל הרצי הלוי שהוא דורש מהם למלא את חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה, ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת על מלחמת עזה, אותה הוא מכנה "המחדל הגדול בתולדות המדינה".
במכתבו לראש הממשלה נתניהו התלונן המבקר על כך שמזכירות הממשלה והמטה לביטחון לאומי הטילו סייגים על העברת מסמכים, באופן שמגביל את המסמכים המועברים אליו רק לשנתיים שקדמו לפרוץ המלחמה. על פי המכתב, לשכת המנכ"ל העבירה רק חלק מהמסמכים המבוקשים; ואילו המטה לביטחון לאומי מעביר מסמכים בקצב איטי. "העובדה שלמעלה מחצי שנה לאחר הטבח וקרוב לארבעה חודשים לאחר שהודעתי על התחלת הביקורת, צוותי העבודה במשרדי אינם זוכים למלוא שיתוף הפעולה הנדרש בקשר לעבודת משרד ראש הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני בכל הנוגע לאירועים ולהליכים שקדמו להם - משקפת מצב לא ראוי מבחינה ציבורית", כתב אנגלמן. "ההתנהלות האמורה, המעכבת את עבודה הביקורת, אינה מתיישבת עם הוראות הדין".
גם במכתבו לרמטכ"ל מתח המבקר ביקורת על כך שצה"ל אינו משתף פעולה ואינו מאפשר את השלמתן של ביקורות אזרחיות שקשורות להתנהלותו, ומציג דוגמאות: "כתוצאה ממניעת כניסה של צוות ביקורת למחנה שורה (בחלקו האזרחי) לא ניתן להשלים את הביקורת בנושא פינוי חללים (במיקוד על חללים אזרחיים), ובאופן דומה, מתעכבת גם הביקורת בנושא הטיפול באנשי מילואים שהם סטודנטים או בעלי עסקים עקב אי-קיומה של פגישה עם קצין מילואים ראשי".
"על ראש הממשלה והרמטכ"ל להורות לאנשיהם לפעול על פי החוק ולשתף פעולה עם צוותי הביקורת, באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב בחוק", דרש המבקר מהשניים.