הלימודים בבתי הספר התיכוניים יושבתו היום למשך שעתיים ויתחילו רק בעשר בבוקר. מדובר בשביתת אזהרה של ארגון המורים העל-יסודיים על רקע המשבר במשא ומתן על הסכם השכר, ובכוונתו להודיע היום על החרפת הצעדים.
ערב פתיחת שנת הלימודים הכריזו משרדי האוצר והחינוך וארגון המורים על כך שהגיעו להסכמות עקרוניות על תוספת של 2,400 שקל לשכר המורים - ובחודשים הבאים התקיימו דיונים להשלמת גיבוש ההסכם. ואולם, לטענת ארגון המורים האוצר נקט סחבת, חזר בו מהסכמות שהתקבלו ותובע לכלול בהסכם אפשרות להעסקת מורים ומנהלים בחוזיים אישיים בלי שזכויותיהם יעוגנו בהסכם הקיבוצי.
1 צפייה בגלריה
yk13906611
yk13906611
(יו"ר ארגון המורים. רן ארז | צילום: נדב אבס)
בארגון מציינים כי המורים עובדים ללא הסכם שכר זה שנתיים וטוענים כי בהתאם להסכם ערב פתיחת שנת הלימודים התחייב האוצר שניסוח ההסכם לחתימה יושלם עד ל-1 בדצמבר, אך לאחר מכן חזר בו. היו"ר רן ארז מאשים את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהפקרת החינוך, התלמידים והמורים: "ארגון המורים לא יאפשר את הפרטת מערכת החינוך והפיכת המורים לעובדי קבלן".
ארגון המורים חידש את המאבק לפני כחודשיים והחריף בהדרגה את הצעדים, שבמסגרתם לא מתבצעות פעילויות מחוץ לכותלי בתי הספר ולא מתקיימים טקסים ומסיבות.
בעקבות הכרזת העיצומים הנחה הממונה על השכר לנכות ממשכורות המורים לחודש מאי 2,400 שקל שניתנו להם כמקדמה. בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בכנסת אמר סגן הממונה אוהד אלקבץ כי חוזים אישיים ישפרו את מערכת החינוך: "הם יביאו מורים שכיום לא ניתן לקלוט. הכלי הזה קיים בכל ארגוני העובדים ואין לו כל עניין לפרק את העבודה המאורגנת, כמו שזה לא פגע בה בשום מקום אחר".