הסלמה בעימות בין הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה על רקע חוק גיוס בני הישיבות. בטיוטת תצהיר לבג"ץ שהכין מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, הוא תקף את היועצת בטענה שהיא מתייחסת לממשלה כ"סרח העודף" וכי היא מנסה "להחליף את ממשלת ישראל וליצור מבנה שלטוני שבו גופי הביצוע כפופים ליועצת המשפטית לממשלה במקום לממשלה".
תצהירו של פוקס הוגש במענה למכתב ששלח שלשום המשנה ליועצת, גיל לימון, שהורה לכל משרדי הממשלה הרלוונטיים לקבל את הייעוץ המשפטי לממשלה כנהוג, ואילו את משרד ראש הממשלה החולק על עמדת היועצת ייצג עורך דין פרטי. בין היתר, כתב לימון כי בהתנהלותה של הממשלה "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה, לעקוף אותו ולפגוע באפשרותו לשמור על אינטרס הציבור ושלטון החוק". מזכיר הממשלה טוען, לעומת זאת, שהממשלה כוללת את כל משרדיה וגם הם יקבלו ייצוג נפרד.
במסמך "הודעה מטעם הממשלה" לבג"ץ, שעליו חתום פוקס, נטען כי טרם נמצא עורך דין פרטי שייצג את הממשלה בעתירות של חוק הגיוס, וזאת לאחר שהיועצת אישרה לממשלה לשכור ייצוג נפרד לעתירות.
המסמך תוקף בחריפות את היועמ"שית והייעוץ המשפטי ומאשים אותם ב"הפיכה מנהלית". עוד נכתב כי "בעיצומה של מלחמה מנעה היועצת בפועל מהממשלה להעביר החלטת ממשלה שמאריכה את תוקף החלטת הממשלה" (שמונעת אכיפת גיוס), ולכן גורמת לעיכוב ממושך במתווה הגיוס.
"היועצת מבצעת הפיכה מנהלית חסרת כל בסיס וחסרת תקדים בישראל או בכל מדינה אחרת בעולם", נכתב, "המחוקק העניק לצה"ל את הסמכות ושיקול הדעת לקבוע מתי לגייס, ואין שום עילה להתערבות בית משפט למתן צו מוחלט המורה על גיוס גורף. משרד הביטחון, צה"ל ומשרד החינוך הם גופי הממשלה הרלוונטיים לעתירות וכולם מדברים בקול אחד".
מטעמו של פוקס נמסר כי לא מדובר בתצהיר המשלים שהממשלה צריכה להגיש עד 16 במאי, אלא בהודעה לבג"ץ מטעם הממשלה שאותה הגיש כיוון שטרם נשכר עורך דין פרטי שייצג את הממשלה.