"מי שנענש מהחרם שהטיל ארדואן על ישראל היא טורקיה, שמצבה הכלכלי בכי רע עם אינפלציה של כמעט 70% ואחוזי אבטלה גבוהים. לוותר על יצוא לישראל בגובה 6.8 מיליארד דולר, זה גול עצמי ופגיעה של ארדואן בכלכלת טורקיה ואזרחיה. ישראל היא יעד היצוא העשירי בגודלו של טורקיה". כך אמר ל"ממון" מקור מדיני בכיר בתחום הסחר.
לדבריו, "הציבור הישראלי מצפה לתשובה שתכאיב לארדואן, אבל הוא כבר ירה לעצמו ברגל. ישראל תסתדר ותמצא חלופות גם אם השילוח יעלה לנו יותר. נגרם נזק ליצוא הישראלי, ואנחנו נרכז מאמצים למצוא חלופות ליצוא - בסך של כ-2 מיליארד דולר לטורקיה".
הוא הוסיף: "האבסורד הוא שברגעים אלו מתקיים בפריז כנס של שרי הכלכלה של מדינות ה-OECD, והנציג הטורקי בנאומו הסביר על מחויבות הטורקים לכללי הארגון וכמה הם מאמינים ומחויבים למסחר על פי הכללים, בו בזמן שארדואן מבצע הפרה חדש משמעית ובוטה, כמעט חסרת תקדים, של הסכמי הסחר של ישראל ושל ארגון הסחר הבינלאומיים".
לארגון הסחר הבינלאומי יש כלים לפעול נגד טורקיה בשל הפרת הסכמי הסחר, אולם מדובר בצעדים סבוכים וממושכים שלא בטוח שייתנו לישראל את המענה הדרוש.
לדברי הבכיר, סוגיית מכסי המגן על יבוא מטורקיה שמעלים כעת תעשיינים בישראל היא בבחינת שליפה מהמותן. "לפי חוקי הסחר הבינלאומיים, אם אני מטיל מכסי מגן על סחורה מסוימת היא תופסת לגבי כל הארצות, ולא רק טורקיה, אז מה הרווחנו? אני חוזר ואומר, אנחנו נסתדר עם מקורות חלופיים, טורקיה היא זו שתינזק מהצעדים של ארדואן".
"ארדואן פוגע באזרחים שלו. ישראל היא יעד היצוא העשירי בגודלו של טורקיה"