החשש בענף הבנייה מהשלכות החרם הוא שמוצרי הגלם לבנייה יתייקרו וזה יתגלגל לרוכשי הדירות. מנכ"ל תרמוקיר תעשיות ויו"ר איגוד הבנייה והצריכה בהתאחדות התעשיינים, אלי כהן, אומר כי "במשך שנים זעקנו על יבוא מוצרי בנייה רבים מטורקיה במחירי היצף לא הגיוניים ולא הוגנים. מדובר במלט, ברזל, זכוכית, שיש ועוד. זה יבוא שחיסל מפעלים בתעשייה הישראלית ויצר תלות אסטרטגית במדינה, שיחסה הלא-יציב לישראל היה ידוע לכל. תעשיית מוצרי הבנייה הישראלית החלה להיערך כבר לפני כחודש בתחילת המשבר כדי לתת מענה למחסור, שנוצר בעקבות החרם הטורקי בשתי רמות - הגדלת הייצור במוצרים שבהם נשארו מפעלים יצרניים בתעשייה הישראלית, ובנוסף מציאת חלופות מיידיות במחירים סבירים במטרה לא לפגוע בלקוחות".
לדברי כהן, "על אף ההאטה במשק הבנייה, אנו כתעשיינים מוכנים לבצע השקעות בהרחבת מפעלים וקווי ייצור, רק שאנו זקוקים לוודאות. חייבים לשנות לחלוטין את התפיסה כלפי הרכש המקומי, וזאת תוך כדי הגדרה של תעשייה ישראלית וחקלאות ומזון כאינטרס לאומי של מדינת ישראל. אני קורא לממשלה לקבוע מיד העדפה גורפת של מוצרי בנייה כחול לבן בכל פרויקט בנייה ציבורי בישראל ב-10 השנים הבאות".
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, הוסיף: "הגיע הזמן שאנחנו נבין שטורקיה איננה מדינה שעליה צריך לקיים תלות בנושא ציוד וחומרי בניין. אסור להסתמך על יבוא ממדינה אחת או שתיים. לכן המדינה צריכה לעודד תוצרת כחול לבן ולתמוך בהתרחבות היבוא למדינות חדשות".