במהלך סוף השבוע סגרה מערכת הביטחון מעגל עם רוצחיו של אלחנן קליין. קליין, בן 29 ואב לשלושה ילדים מהיישוב ענב שבשומרון, נרצח בחודש נובמבר האחרון ליד הכפר בית ליד בעת שהיה בדרכו הביתה מהמילואים. קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר.
כוחות של הימ"מ וצה"ל פעלו במהלך סוף השבוע, בלילה שבין שישי לשבת ובמשך יותר מ–13 שעות בעיירה דיר א-רוסון, ליד טול-כרם שבשומרון. לפחות חמישה מחבלים שהתבצרו בבית חוסלו בחילופי האש ואחד הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון.
2 צפייה בגלריה
yk13909042
yk13909042
(צילום: Majdi Mohammed, אי-פי)
בפעילות נפצע אחד מלוחמי הימ"מ, שפונה מהמקום לבית החולים. מבית החולים בילינסון נמסר אמש: "מצבו של לוחם הימ"מ שפונה הבוקר לבילינסון מחילופי האש בטול-כרם מוגדר קשה מאוד, הצוות הרפואי בבית החולים בילינסון נלחם על חייו".
בהודעה משותפת מסרו דובר צה"ל, דוברות המשטרה ודוברות שב"כ: "לוחמי הימ"מ, צה"ל ושב"כ בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ ואמ"ן פעלו מעל ל–12 שעות בטול-כרם שבחטיבת מנשה, בפעילות ממוקדת לסיכול חוליית מחבלים. הלוחמים סגרו על מבנה שבו התבצרה חוליית המחבלים שפתחה לעברם בירי. הלוחמים הגיבו בירי, בטילי כתף ובאמצעים נוספים, בהמשך כלי טיס מאויש מרחוק של צה״ל תקף פעמיים את המבנה, בליווי כוחות הנדסה שפעלו להריסת המבנה, ובתום חילופי האש חוסלו חמשת המחבלים. כמו כן, הוחרמו ציוד צבאי וחלקי נשק. במהלך הפעילות נפצע לוחם ימ"מ ופונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה".
2 צפייה בגלריה
yk13909291
yk13909291
אלחנן קליין ז"ל
יהודה ושומרון שינו את פניהן בשבעת החודשים האחרונים, מאז פרוץ המלחמה. גרעיני הטרור נמצאים במוטיבציית שיא, וישנם כוחות רבים, בהם איראן, שמעבירים כספים בשיטות שונות לארגוני הטרור באזור כדי להבעיר את הגזרה.
לצד פעילי הטרור גדל החיכוך גם מול הרשות הפלסטינית. העובדה כי אנשי הרשות ביצעו לאחרונה לא מעט פיגועי טרור מעמידה בסימן שאלה את טיב היחסים מול הרשות, ואת אופי העבודה מול אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.
עם האתגרים האלו יצטרך להתמודד תת–אלוף אבי בלוט (50), שיתמנה בקיץ הקרוב לאלוף פיקוד המרכז. כריבון ביו"ש הוא יצטרך להיאבק בזינוק בטרור הפלסטיני, לעבוד במקביל עם אנשי מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית - וגם להתמודד עם הפוליטיקאים, מימין ומשמאל, ועם המעקב העולמי הצמוד על המתרחש בהתנחלויות.