אחד הענפים שעלולים להיפגע באופן קשה במיוחד מהחרם הטורקי שהוכרז ביום חמישי האחרון על מדינת ישראל, הוא ענף הרכב. על פי נתונים שפורסמו ב-icar, עולה כי מתחילת שנת 2024 עלו כ-8,700 רכבים מתוצרת טורקיה על הכבישים בארץ, ובסך הכל המדינה אחראית על כ-8% מסך הרכבים שמגיעים לשוק המקומי.
בשנה שעברה נמכרו בישראל 23.6 אלף מכוניות מתוצרת טורקיה ולפי איגוד יבואני הרכב, היא המדינה הרביעית בגודלה בייצוא מכוניות לישראל, אחרי קוריאה הדרומית, סין ויפן. מנתוני הארגון הבינלאומי של יצרני רכב (OICA), עולה כי בשנת 2023 טורקיה הייתה אחת מיצרניות הרכבים המובילות בעולם, עם 952.6 אלף מכוניות פרטיות ו-515.7 אלף כלי רכב מסחריים שיוצרו במדינה.
נכון לעכשיו, יבואנים מובילים בארץ טוענים כי אין השפעה על השוק. אולם, אם החרם יימשך זמן רב, הדבר עלול להוביל למחסור ועיכובים בדגמים מובילים, בהם למשל: טויוטה קורולה, יונדאי i10, יונדאי i20 וחלק מדגמי פורד. בחלק מהמקרים, ייתכן שיוכלו היבואנים לייבא את המכוניות מארצות אחרות ברחבי העולם, מה שעלול לגרור בתורו עיכובים בשרשרת האספקה ועליות מחירים עבור הצרכן הישראלי.
בדגמים אחרים, כדוגמת יונדאי באיון וטויוטה C-HR – אשר מיוצרים כיום בטורקיה בלבד – משמעויות החרם עלולות להיות אף קשות יותר ולהוביל למחסור, לעיכובים ולעליות מחירים חדות במיוחד.