השכר הממוצע במשק ממשיך לעלות. מנתונים שפירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודש מארס השכר הממוצע היה 14,018 שקל, עלייה של 3.5% לעומת מארס בשנה שעברה.
מספר משרות השכיר במארס היה 4.124 מיליון – עלייה נוספת של 1.1% לעומת חודש פברואר השנה.
מבין הענפים ממשיך להיות כדאי לעבוד הן בהייטק, שבו השכר הממוצע הגיע בפברואר ל-33,964 שקל והן בענף מידע ותקשורת, שבו השכר הסתכם ב-32,406 שקל. בענף שירותים פיננסיים הגיע השכר, בהפרש גדול, ל-23,788 שקל בממוצע, ובענפי החשמל והמים היה השכר הממוצע 21,726 שקל. סוגרים את הרשימה העובדים בענף שירותי אירוח ואוכל עם שכר ממוצע של 6,283 שקל. לפניהם העובדים בשירותים שונים – 6,585 שקל ועובדי ענף האמנות, הבידור והפנאי (ללא האומנים) שהשתכרו בממוצע 7,625 שקל.

עיכובים במשלוחים מאתר האופנה נקסט

החברה הבריטית שולחת לישראל כבר שנים פריטי אופנה וטקסטיל לבית תוך 3 ימי עסקים, והמשיכה לפעול כך גם בשיא הלחימה. אלא שמאז חודש אפריל, חבילות שהוזמנו בנקסט לא מגיעות לארץ או מתעכבות. לקוחות מקבלים הודעה שהחבילות בדרכן לישראל - ומאז אין עדכון. לפי דואר ישראל, העיכוב לא בארץ.
לקוחות ישראלים מתלוננים על עיכובים במשלוחים מאתר האופנה נקסט (Next). הם הזמינו פריטי אופנה לילדים ומוצרים לבית בתחילת אפריל וקיבלו הודעות שהחבילות יצאו לדרך. בדרך כלל הן מגיעות לארץ ואף לנקודת המסירה תוך 3 ימי עסקים. "הזמנתי בגדים לילדים לפני החג ולא קיבלתי אותם", התלוננה לקוחה בקבוצת פייסבוק. מכיוון שהמגוון באתר גדול, האיכות טובה והמחירים לעיתים קרובות נמוכים ממחירי ישראל – יש הורים שקונים בו את רוב מלתחת הקיץ לילדים. כיוון שהאתר גם שולח לארץ בזריזות – הצרכנים מסתמכים עליו. מדואר ישראל נמסר בתגובה: "משלוחים מנקסט נמסרים גם בימים אלו לנמענים בתוך ימים בודדים מהנחיתה בנתב"ג. לגבי חבילות שמעוכבות בחו"ל, יש לפנות לאתר נקסט על מנת לברר את סיבת העיכוב".
מירב קריסטל