"אפיק טויבי קטע באופן נפשע את חייו של נעים מאדי, והמיט אסון כבד גם על משפחתו. מדובר בחוליה אחרונה באותה שרשרת ארוכה של מקרים שבהם עשה שימוש פסול בנשק". כך אמרו אתמול שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, רגע לפני שגזרו 12 שנות מאסר בפועל על שוטר מג"ב לשעבר אפיק טויבי (23), שירה למוות בשותפו לחדר סמל-שני נעים מאדי (21) ז"ל.
התקרית הקשה התרחשה בפברואר 2021 במגורי הפלוגה בתחנת המשטרה בעכו. לפי כתב האישום שהוגש בעקבותיה, טויבי שיחק עם נשקו האישי, כפי שנהג לעשות פעמים רבות, ותוך כדי כך ירה במאדי מטווח אפס. לאחר מכן ניסה טויבי לטשטש ראיות ולביים התאבדות של מאדי. בחקירותיו הראשונות טען טויבי שחברו ליחידה התאבד, אך בהמשך הודה במעשיו וטען שהדבר נעשה שלא בכוונה.
3 צפייה בגלריה
yk13912910
yk13912910
("מאוכזבים מגזר הדין". הוריו של נעים מאדי בבית המשפט, אתמול | צילום: איתן גליקמן)
לפני כחצי שנה הורשע טויבי בהמתה בקלות דעת של שותפו לחדר, ואתמול גזרו השופטים את דינו: 12 שנות מאסר בפועל ותשלום פיצויים בסך 258 אלף שקלים – המקסימום הקבוע בחוק.
זוהדי ואחלאם מאדי, הוריו של נעים, טענו שמדובר בעונש מקל. "אני מאוכזבת מגזר הדין", אמרה האם, אחלאם, שפרצה בבכי למשמע גזר הדין. "הוא לא רק רצח את בני, הוא רצח לי את כל המשפחה. למה הוא ככה הרס לנו את החיים? אני רוצה את הבן שלי".
3 צפייה בגלריה
yk13912913
yk13912913
היורה, טויבי, בבית המשפט, אתמול | צילום: איתן גליקמן
האב, זוהדי, אמר: "הפקירו שוב את בני. אנחנו נגיע לעליון, נערער, לא נוותר כדי לשנות את כתב האישום - נדרוש שיואשם ברצח באדישות".
עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס שמייצגות את המשפחה הגיבו לגזר הדין: "מעמד שמיעת גזר הדין היה שובר לב. מבחינה מוסרית מדובר באדם שדרגת האשמה שלו היא הגבוהה ביותר שניתן להעלות על הדעת. אדם כוחני שבהפגנתיות איים על הסובבים אותו, כשהוא מפיק עונג חולני מתגובותיהם. אדם שהרג את נעים בירי לפניו מטווח קצר, ובעוד נעים נאבק על חייו, עסק בביום זירת התאבדות כדי לנסות להציל את נפשו ולפגוע במשפחה לנצח. על אף המילים הקשות של בית המשפט על אודות חומרת המעשים ושקריו של הנאשם במשפט, העונש שנגזר אינו מבטא נכונה את עומק הפגם שדבק בו. המשפחה תמשיך להיאבק למען הגשת ערעור על הכרעת הדין, כדי שהפושע יורשע בעבירה המתאימה למעשיו: רצח באדישות".
3 צפייה בגלריה
yk13912914
yk13912914
סמ"ש נעים מאדי ז"ל