רצח במצרים על רקע לאומני: איש עסקים ישראלי המתגורר בקנדה נדקר אתמול למוות בשכונת סמוחה בעיר אלכסנדריה. הרוצח הוא אזרח מצרי צעיר שידע כי מדובר ביהודי, ארב לו - ואז דקר אותו בסכין.
שתי קבוצות מצריות, "צעירי מוחמד עלי" ו"ההרוכ מוחמד סלאח", קיבלו אחריות על הרצח. בדיווחים בתקשורת המצרית הודגש כי איש העסקים היה בעברו קצין בצה"ל, ומשטרת מצרים מסרה כי האירוע בבדיקה. מקורות במצרים אמרו לאל-חדת' כי "משרד הפנים המצרי הרכיב צוות ביטחוני לבדיקת הרצח", וממשרד החוץ הישראלי נמסר כי המקרה מוכר ומטופל.
לפי הדיווחים בקהיר, איש העסקים הרבה לנסוע למצרים, שם הוא עובד בתשע השנים האחרונות. הוא היה שותף בחברה מקומית שעוסקת ביצוא ירקות ופירות קפואים, ואף השקיע 80 מיליון דולר באזורי נופש בסיני ושארם א-שייח בהם העסיק מאות אזרחים מצרים.
הוא פירסם ברשתות החברתיות תמונות רבות שלו במצרים, בין היתר עם אשתו, וחסידי חב"ד באלכסנדריה אמרו כי בחגי תשרי השנה הם פגשו את האיש. לדבריהם, הוא עזר להם בפעילות בעיר.
באוקטובר השנה, יום בלבד לאחר מתקפת הפתע של חמאס, התרחש פיגוע נגד תיירים ישראלים באלכסנדריה: שוטר מצרי ירה מנשקו האישי ורצח שלושה תיירים ישראלים שהיו בטיול מאורגן במצרים. מדריך התיירים המצרי נהרג אף הוא.