בבית החולים בילינסון נקבע אתמול מותו של לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי ז"ל מירושלים, שנפצע אנושות בחילופי אש עם מחבלים בעיירה דיר א-רוסון ליד טול כרם. פקד הלוי הוא בנו של ניצב בדימוס יורם הלוי, שכיהן כמפקד הימ"מ וכמפקד במחוזות דרום וירושלים במשטרה. הלווייתו תתקיים היום ב-16:00 בהר הרצל.
1 צפייה בגלריה
yk13917103
yk13917103
(ייטב לב הלוי ז"ל)
ייטב, בן 28 בנופלו, הלך בעקבות אביו ולפני כשלוש שנים הגיע ליחידה המיוחדת של המשטרה. לפני כן שירת כקצין ביחידת מגלן. בפעולה בטול כרם חוסלו חמישה מחבלים שהיו מעורבים ברצח אלחנן קליין ז"ל. פקד הלוי הוא החלל העשירי של הימ”מ מאז 7 באוקטובר.
לוחמי צוות בימ”מ איבדו ב-7 באוקטובר את מפקדם רפ”ק משהאל שלמה. הלוי שנפל הוא מי שהחליפו בפיקוד על הלוחמים. אחד מחברי הצוות מספר שייטב היה רגיש לצרכי הלוחמים והמשיך בכך את דרכו של משהאל ושם את האדם בראש. המפקד שנפל היה אמור להתחיל בקרוב לימודי תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בנדל”ן. חבר צוות נוסף מוסיף שהוא היה מנגן בגיטרה ובפסנתר. ב-7 באוקטובר ייטב נלחם בשער הנגב ובבארי והשתתף בחילוץ בני הערובה באופקים. הוא חיסל מחבלים והציל אזרחים רבים.
יוסי כמיסה, חברו של אבי המשפחה, ספד לו: "הכרתי מגיל קטן את ייטב. מדובר בלוחם מצטיין שהלך בעקבות האבא לימ"מ. הוא היה הגאווה של יורם”.