ההודעה על שחרורו מצה"ל של תת-אלוף עופר וינטר, שנחשפה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, והפכה אמש לרשמית, הסעירה אתמול את המערכת הפוליטית.
אתמול כאמור, נפגש הרמטכ”ל הרצי הלוי עם תא”ל עופר וינטר והודיע לו על שחרורו מצה”ל, זאת לאחר שלא קודם בסבב המינויים האחרון. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את שר הביטחון יואב גלנט על ההחלטה, והאשים אותו ב"התנהלות רשלנית וחסרת אחריות". בן גביר הוסיף כי "לוותר על קצין מצטיין זה המשך ישיר של המחדלים בחודשים האחרונים".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת נוספת על סבב המינויים בצה"ל בזמן המלחמה וכתב בחשבון ה-X כי "הדחת וינטר זו טעות בכל כך הרבה רמות. וינטר הוא קצין התקפי שלא היה שותף לקונספציה, והוא מוצא את עצמו מודח באמצע המלחמה. עולם הפוך".
גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התייחס לשחרורו של וינטר מהצבא, אך נמנע מביקורת על צה"ל: "אני מכיר את עופר 34 שנה, מדובר באחד ממפקדי השדה הטובים של צה"ל. בכל תפקיד יצא לו להילחם באויב - ולנצח", כתב.
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקר גם הוא את ההחלטה, ואת התנהלות הצבא, ואמר כי "מדובר בשערורייה. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום ב-7 באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש".