אחרי שלא הושגה במצרים פריצת דרך במו"מ בין ישראל לחמאס, בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" פורסם אתמול כי עדיין נעשים מאמצים בינלאומיים להגיע להסכם לשחרור חטופים ולהפסקת אש בין ישראל וחמאס. לפי גורמים מצריים, המו"מ צפוי להתחדש תוך כמה ימים בדוחא, בירת קטאר.
ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-ת'אני, קיים סבב שיחות בנושא. הוא שוחח לאחרונה עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם ראש ה-CIA ביל ברנס והזמין אותם לחדש את המו"מ. עם זאת, טרם ברור אילו משלחות צפויות להגיע לדוחא, ואם גם ישראל תשתתף בשיחות.
2 צפייה בגלריה
yk13920645
yk13920645
(פופלוול בסרטון חמאס)
על רקע הדיווח בקטאר, גורמים ישראליים אמרו ש"ברור שאם יהיו תשובות מחמאס שאפשר לעבוד איתן השיחות יימשכו, אבל במקביל ללחימה". לדברי הגורמים, "המו"מ לא התפוצץ וכולם מנסים לחדש אותו. בינתיים מפגש בקטאר לא עומד על הפרק כי אין שום דבר קונקרטי".
רשת CNN דיווחה בסוף השבוע כי הדרישה של חמאס שישראל תסכים להפסקת אש של 12 שבועות במקום שישה מהווה מכשול עיקרי במו"מ. לפי הדיווח, חמאס העביר את הדרישה החדשה למתווכות בהצעת-הנגד האחרונה שלו. עוד צוין בדיווח, מפי גורמים רשמיים בירושלים, כי ישראל מתנגדת להארכת הפסקת האש, מפני שלדבריהם הסכמה לדרישה תהווה למעשה אישור לסיום המלחמה.
2 צפייה בגלריה
yk13921197
yk13921197
צילום: יובל חן
חמאס פירסם אתמול סרטון מהשבי של החטוף נדב פופלוול, בן 51, שנחטף מקיבוץ נירים ב-7 באוקטובר. בסרטון נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו. לא ניתן לדעת מהסרטון הקצר, שבו נדב מזדהה בשמו, מתי הוא צולם. המשפחה ביקשה מהתקשורת שלא לפרסם את הסרטון עצמו.
אמו, חנה פרי, נחטפה אף היא לעזה ב-7 באוקטובר ושוחררה בעסקת החטופים הראשונה אחרי 49 ימים בשבי. אחיו, רועי פופלוול, נרצח בטבח.
זו הפעם השלישית בחודש האחרון שבה חמאס מפרסם סרטוני טרור פסיכולוגי של חטופים שמוחזקים בשבי ברצועה מאז 7 באוקטובר, בצל המגעים לעסקה שנמשכים כבר חודשים ארוכים. בסוף חודש אפריל, ימים בודדים לאחר שפירסם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין, חמאס פירסם סרטון של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן.
מטה מאבק משפחות החטופים מסר אמש הצהרה לתקשורת בשער בגין בקריה בתל-אביב, לקראת העצרת שהתקיימה מאוחר יותר. שורת דוברים האשימה שראש הממשלה בנימין נתניהו מונע עסקה בגלל שיקולים פוליטיים. איילה מצגר, כלתו של יורם מצגר החטוף בעזה, טענה: "מי שלא מבין איך הגענו לעמדה הזו מוזמן ליצור איתנו קשר. זה מבוסס על מידע שמגיע אלינו".
מירב סבירסקי, אחותו של איתי שגופתו מוחזקת על ידי חמאס: "נתניהו לא יושב לבדו בקבינט המלחמה. גלנט, גנץ ואיזנקוט - אתם מאפשרים לו לטרפד את העסקאות. דם החטופים הוא גם על הידיים שלכם. אתם שותפים להפקרה".