ביקרתם בצרפת ואתם מתגעגעים לניחוח הבגט המקורי בארץ? עכשיו תוכלו לטעום, או לרחרח, ממנו בזכות הדואר הצרפתי, שהוציא השבוע למכירה בול ריחני של הלחם שנחשב לסמל צרפתי.
1 צפייה בגלריה
yk13931224
yk13931224
(הבול החדש)
כל שעליכם לעשות הוא לגרד את הבול, וניחוחות המאפייה, שעורבבו בדיו, יעלו ממנו. הפצת הבול היא חלק ממסע הפרסום של המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים בצרפת הקיץ, והוא מיועד למשלוח מכתבים לחו"ל – כך שזה הרגע למצוא לכם חברים צרפתים האוהבים להתכתב.
הבול, שעליו מופיע בגט מעוטר בסרט בצבעי דגל צרפת, מופץ בכ-600 אלף עותקים, וייצא לאור ב-16 במאי, תאריך המוקדש במסורת הקתולית לסן הונורה, הקדוש השומר על האופים.
הבגט נכנס בסערה ב-2022 לרשימת ׳׳אוצרות המורשת התרבותית העולמית׳׳ של אונסקו ותואר אז על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון כ׳׳250 גרם של קסם ושלמות׳׳. גם אתר הדואר הצרפתי יצא בהצהרת אהבה נלהבת באתר המוכר את הבול: ׳׳הבגט הוא לחם יומנו, סמל הגסטרונומיה, היהלום של תרבותנו. ניחוח האפייה מעורר התיאבון, מגע הקרום המתנפץ לעבר רכות הבצק ובועות האוויר׳׳.
בצרפת, שבה כ-33 אלף מאפיות שמכינות בעצמן את הלחם הלאומי שהצרפתים צורכים עשרה מיליארד ממנו בשנה, נערכת כל שנה תחרות ׳׳הבגט הטוב ביותר׳׳, והזוכה המאושר הופך לספק הרשמי של ארמון האליזה.
זו אינה הפעם הראשונה שהדואר משתמש בטכניקה הזו וכבר יוצרו בולים בריח לבנדר, דשא, קפה ושוקולד. ׳׳הקושי היה לא לשבור את קפסולות הריח בעת ההדפסה, כדי שהן יפיצו ריח רק כשהלקוח יגרד את הבול׳׳, סיפר לרדיו "פראנס בלו" דמיאן לאבוֹ, שהדפיס אותו עבור הדואר.