על רקע המתיחות בקבינט וחילוקי הדעות על עסקה לשחרור חטופים – צפוי הבוקר להתחדש המו"מ לעסקת חטופים מול המתווכות מצרים וקטאר. חידוש המו"מ יתנהל מרחוק בין ישראל לבין שתי המתווכות לאחר שהוחלט להרחיב את המנדט ביום רביעי האחרון לצוות המו"מ.
גורם בצוות המו"מ, שבראשו עומד ניצן אלון, אומר כי נקודת המחלוקת המרכזית מול חמאס נותרה סיום המלחמה. המו"מ צפוי להיפתח בצל מוקש משמעותי שנכנס למשוואה: התבטאויות של חמאס שהתמרון ברפיח לא יכול להימשך במקביל למו"מ. "אם הפסקת התמרון ברפיח תהיה תנאי להמשך המו"מ על עסקת חטופים, זה יכול לתקוע הכול. כי מבחינת חמאס - עד שנצא מרפיח המו"מ לא יתחדש", אומר הגורם.
1 צפייה בגלריה
yk13940636
yk13940636
(ניצן אלון | צילום: יאיר שגיא)
בסביבת ניצן אלון טענו, כי הפרסומים על עימות ישיר מול נתניהו אינם נכונים ומוגזמים. ובכל זאת, הציטוטים שיצאו, כביכול, בשמו של אלון גרמו למתיחות בין הדרג הצבאי לדרג המדיני. ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול למתיחות מול צוות המו"מ בראשות אלון, ואמר: "אני דוחה מכל וכל את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן לצוות המו"מ את המנדט שהוא מבקש. קיבלתי חמש פניות של צוות המו"מ להרחיב את המנדט, ואישרתי את כולן. סינוואר הוא המכשול היחיד לשחרור החטופים. במקום שהלחץ יהיה מופנה נגד סינוואר - הוא מופנה כלפי ממשלת ישראל. סינוואר יושב בבונקר ומחכך ידיו בהנאה ושמח שעושים בשבילו את העבודה".