וולפסבורג היא אחת משלוש הקבוצות היחידות בבונדסליגה שאינן עובדות תחת חוק 1+50. היא קבוצה של פולקסווגן, כמו שלברקוזן היא קבוצה של באייר, והופנהיים היא הבייבי של דיטמר הופ. במשך שנים וולפסבורג נהנתה מהעושר של יצרנית המכוניות הגדולה באירופה. לא מזמן קיבלה הקבוצה מקונצרן המכוניות את המגרש במחיר מציאה של פחות מ-50 מיליון יורו. אבל כעת תאגיד פולקסווגן נמצא בצרות צרורות. הוא צריך להדק את החגורה ולראות איפה הוא יכול לחסוך 14 מיליארד יורו, כולל סגירת מפעלים ופיטורים המוניים. אבל האם יצרנית הרכב תוכל להסביר למפוטריה מדוע היא לא נפטרת ממועדון הכדורגל שלה עם משכורות בשווי עשרות מיליוני יורו לפני שהיא משחררת עובדי קו ייצור הביתה, ואיך זה ישפיע על הקבוצה?
וולפסבורג כבר נאלצה לקצץ בתקציב. פולקסווגן לא מפרסמת כבר כמה שנים בגביע האלופות, וביורו האחרון בגרמניה היא ויתרה על חוזה לטובת מותג סיני. המועדון אמנם לא ישפיע על המאזן הסופי של פולקסווגן, אבל יצופה ממנו להפסיק לגרום לחברת האם להוציא 100 מיליון יורו בשש שנים על רכש. וולפסבורג תתבקש להיות קבוצה יעילה, שנותנת דוגמה איך לחסוך ואפילו להרוויח. היא תהפוך לתאגיד שמשחק כדורגל.
דניאלה קאבאלו, יו"ר איגוד העובדים בפולקסווגן, יושבת גם בוועדה המפקחת של קבוצת הכדורגל. לא ברור איזה כובע היא תחבוש בדיונים על הקיצוצים. מה שכן ברור הוא שכמו במשבר הקודם, כשאקדמיית הצעירים לא הוקמה והכסף מהמכירות של איבן פרישיץ' וקווין דה בריינה הלך ישר לידיים של קונצרן הרכב, גם הפעם וולפסבורג תסבול מהקשר הגורדי שלה עם התאגיד שהיא שייכת אליו.