הרווח הנקי של שופרסל ברבעון השלישי של 2024 זינק פי 4 לסך של 238 מיליון שקל, לעומת 51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (החברה רשמה רווח חד-פעמי בסך 44 מיליון שקל ממכירת פייבוקס). המכירות חצו את ה-4 מיליארד שקל ועלו ב-6%. גם המכירות בחנויות הזהות עלו ב-6.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות ברשת הפארם עלו ב-6.6%. בסך הכל נרשמה עלייה בכל הפרמטרים: ממכירה בחנויות זהות, מכירות למ"ר ורווח תפעולי, שמעידים כי הליך ההתייעלות האגרסיבי של האחים שלומי ויוסי אמיר מביא תוצאות, והם מתכוונים להמשיך בדרכם בעוצמה של D9 למקסום רווחיות הרשת ולהצדיק את בחירת המשקיעים המוסדיים.
מאז כניסתם לרשת, עלתה המניה ב-96% לאחר שנים של דשדוש, ושווי החברה של שופסל עומד כיום על 9.2 מיליארד שקל. זאת הפעם הראשונה בתולדות שופרסל שבעלי הבית שצמחו על רצפת המסחר כמו רמי לוי, יוחננוף ועוד, שכל 1% שינוי ברווח משפיע על כיסם הפרטי – מנהלים את שופרסל ולא מנכ"לים שכירים, והם מחוללים כעת בשופרסל לטוב או לרע "מהפכה תרבותית" שעיקרה: מה שלא מתורגם לשורת הרווח – מבוטל. מעגלות חכמות, דרך שת"פ עם ארגון חבר ועד מותג פרטי. כל זאת בזמן שהקופה דופקת.
על הטענה כי האחים אמיר היטיבו עם המשקיעים אבל לא עם הצרכנים, בעיקר בנושא עליות המחירים שהנהיגו עם כניסתם לרשת (על פי הדוחות ונתוני המכירות שבעלייה, קשה לבודד איזה חלק מהגידול במכירות אורגני ואיזה חלק תרמו עליות המחירים), השיבו השניים כי הם "מפצים" את הלקוחות במבצעי הנחות עמוקים. כאן יש לציין כי ההנחות הן רק על חלק מסך כל המוצרים.
כרגע מוקדם מדי לומר האם צעדי ההתייעלות יפגעו בחברה בטווח הארוך או לא. לתוצאות הטובות סייעו גם עיתוי חגי תשרי, עליות המחירים והימצאות הישראלים בארץ.







