לישראלים חזר מצב הרוח לקניות השנה: לפי נתונים ראשוניים של חברות האשראי, הצרכנים בארץ קנו השנה יותר ברוב הקטגוריות. לפי נתוני חברת כאל, לכלל השוק ולכל הרכישות שנערכו באותו היום, מספר הרכישות של ישראלים באונליין בבלאק פריידי צמח בכ-17% במספר תנועות האשראי מול 2022. מחזורי האשראי צמחו בכ-21%. לעומת נובמבר 2023, אז הישראלים התאבלו על אסון 7 באוקטובר, מספר תנועות האשראי גדל בכ-25% ומחזורי הקניות צמחו בכ-57% לעומת השנה שעברה.
מנתוני חברת ישראכרט עולה כי חל גידול של כ-15% במחזור המכירות בארץ בענפי צריכה בבלאק פריידיי לעומת אשתקד, וגידול של 14.1% לעומת בלאק פרידיי 2022.
ענף ההלבשה, ההנעלה והאקססוריז בארץ מציג גידול של 12% במחזור וכ-5.5% בעסקה הממוצעת לעומת אשתקד, אך ירידה של 4.3% במחזור לעומת 2022 - שנובעת גם מירידה של 3% בגובה העסקה הממוצעת.
ענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה מככב השנה עם גידול של כ-56% במחזור, גידול של 19% במספר העסקאות ושל כ-31% בגובה העסקה ממוצעת לעומת אשתקד. גם בהשוואה לשנת 2022 נרשם גידול של 27.5% במחזור. בענף הזה הגידול פחות מיוחס לעליות מחירים ויותר לעלייה במספר הרכישות.
לפי רשת מחסני חשמל, בבלאק פריידיי האחרון חל גידול של 22% בהיקף העסקאות בהשוואה לתקופה המקבילה לפני שנתיים. בנוסף, נרשם גידול של 28% בסכום העסקה ללקוח, כלומר הלקוחות ערכו קניות מרוכזות של יותר ממוצר אחד או קניות של מוצרים יותר יקרים כמו מסכי טלוויזיה, מכשירי סלולר ומקררים, טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים.
הערים שבהן נרשם המחזור הגבוה ביותר הן: אילת, ראשון-לציון, פתח-תקוה, תל-אביב וירושלים, והיה גם זינוק במכירות בקריות.
המוצרים הפופולריים ברשת היו: קורקינט חשמלי של ריידר, מצלמת אקסטרים 4K, קונסולת PS5, שואב שוטף רובוטי של דרימי ומסכי 77 אינץ', שהיה הגודל הנמכר ביותר ברשת.
קטגוריית הפארם ובתי המרקחת הציגה גידול של כ-8% במחזור וכ-2.5% במספר העסקאות לעומת אשתקד וגידול של כ-17% במחזור לעומת 2022. זה גם תחום שהתאפיין השנה בעליות מחירים.
לפני נתוני חברת האשראי מקס (max) הקניות השנה התאפיינו בעלייה בשיעור העסקאות האינטרנטיות על חשבון העסקאות הפיזיות, עם עלייה של כ-3% בעסקאות אונליין ל-42% למול 58% עסקאות פיזיות בחנויות השונות, עדיין חזק, אך לפי מקס הוא נחלש לעומת האונליין המתחזק.
עלייה נרשמה בשיעור העסקאות האינטרנטיות על חשבון העסקאות הפיזיות: המכירות באונליין הגיעו ל-42%