1. רוב הסיכויים הם שגם היום כבר עמדתם בפקק ונסעתם לאט למחוז חפצכם. לפי נתוני ה-OECD, ישראל צריכה להשקיע תקציבי עתק כדי לצמצם את פערי הגודש בנתיבי התחבורה בהשוואה לשאר מדינות הארגון. באחד המחקרים נטען לאחרונה שישראל מפגרת 30 שנה אחרי התפתחות התחבורה ברוב המדינות המתקדמות בעולם, ושנסיעה ממוצעת כאן אורכת זמן רב בגלל עומסים שנוצרו בשל פיתוח איטי של התחבורה הציבורית ופיגור בפיתוח תשתיות התחבורה.
2. לפי מחקרים משלוש השנים האחרונות, שנערכו במשרדי הממשלה ובארגונים בינלאומיים, העמידה בפקקים האינסופיים ותשתיות גרועות גורמות נזק של בין 40 ל-70 מיליארד שקל בשנה לתוצר במשק. רוב הנזק נגרם מהפקקים, מחציתו בשל אובדן שעות עבודה ופנאי. הזמן המשוער שנהגים בישראל נוסעים עם פקקים הוא כפול ממשך הנסיעה שהדרך הייתה אורכת ללא הפקקים.
3. מי שסבור שהמצב ישתפר טועה, לדאבוננו, בגדול. ההשקעה בדרכי התחבורה בישראל, מתוך תקציב המדינה, היא בשנים האחרונות מהנמוכות במדינות המפותחות, כאשר קצב הגידול במספר המכוניות הוא כמיליון כלי רכב בחמש שנים. צר לנו לבשר שללא שינוי דרסטי בהשקעות בתשתיות ובתחבורה הציבורית, מצב הפקקים רק יחמיר. ראוי שהממשלה תגבש תוכנית דחופה לקידום התחבורה הציבורית בישראל. אחרת נגיע למצב שאותו חזה בעבר פרופ' מנואל טרכטנברג: "יום אחד פשוט כולנו נעמוד במקום וזהו".








