כמו לא מעט אלבומים שנכתבו והוקלטו לפני 7 באוקטובר, אך יצאו לבסוף רק שנה ומשהו לתוך המלחמה, גם ההאזנה ל-Surrender, האלבום החדש והמומלץ של יעל דקלבאום, נטענת באופן טבעי במשמעות נוספת, כזו המשלבת הרהור מלנכולי על העכשיו העגמומי עם קורטוב מסוים של תקווה על אודות המחר שאולי יבוא.
הבחירה של דקלבאום (ביחד עם דורון פלסקוב, שותפה להפקה) בקו מינימליסטי ואקוסטי מבליטה את הטקסטים שלה. לדקלבאום – לרגע שליש מהבנות נחמה, לצד קרולינה ודנה עדיני – יש משנה ברורה הנפרשת לאורך עשרת השירים היפים שבאלבום – מ-Orion הפותח ועד ל-Only Love is Real. אלו ואחרים מקפלים בתוכם רגעים מהמסעות שדקלבאום – מוזיקאית ופעילה חברתית המתעקשת להמשיך להאמין בשלום ובצדק חברתי – ערכה בעולם בשנים האחרונות, שבסופם תמיד שבה הביתה, לארץ.
לצד הגיטרה האקוסטית של דקלבאום, יש קצת צ'לו של מאיה בלזיצמן, נגיעות רכות של עוד, מדי פעם מעט כלי הקשה, וגם את הגיטרות של גבע אלון וגיל דור. אלון לא רק סיפק עבודת מיתרים נאה וקולות ב-A Kid in Me, אלא גם נידב את האולפן שלו ברמת הגולן לטובת הקלטת האלבום. דור הגיע ביחד עם שותפתו הוותיקה אחינועם ניני – המבצעת את The Answer – אחד מרגעי השיא באלבום.
בשנים האחרונות דקלבאום פועלת בחו"ל, וגם אלבומה החדש מלווה בסיבוב הופעות באירופה. בארץ, ב-2 בינואר, תתקיים הופעת ההשקה של האלבום בהיכל התרבות בתל-אביב.








