גל ההתייקרויות הצפוי בתחילת שנת 2025 משפיע גם על מחירי הכבודה לנוסעים לחו"ל. שתי החברות הישראליות, ישראייר וארקיע, הכריזו על עדכון מחירון הכבודה בטיסותיהן הבינלאומיות החל מעוד שבוע, 1 בינואר 2025. רק שלשום אמרה שרת התחבורה, מירי רגב, כי הממשלה תוביל מהלך שימנע עושק של הצרכנים בענף התעופה, אולם כמו במקרה של הזינוק במחירי הטיסות, גם כאן לא נראה בינתיים שהיא פועלת בנושא.
בישראייר עולה מחיר עלייה למטוס עם טרולי ל-20 דולר לכיוון במקום 18 דולר. מזוודה (עד 23 ק"ג): המחיר נשאר 45 דולר לכיוון. שתי מזוודות (עד 23 ק"ג כל אחת): המחיר יעלה מ-70 ל-75 דולר לכיוון. מזוודה אחת (עד 30 ק"ג): יעלה מ-60 ל-65 דולר לכיוון.
בארקיע העלייה תתמקד במחיר הטרולי בלבד: מ-10 ל-15 דולר בהזמנה מראש. מזוודה (עד 23 ק"ג): המחיר נשאר ללא שינוי – 40 דולר לכיוון. מזוודה נוספת לבטן המטוס: המחיר קבוע על 60 דולר.
באייר חיפה אין שינויים: טרולי לכיוון אחד ליעדים כמו קפריסין יעלה 19 דולר, וליוון 29 דולר. מזוודה (עד 23 ק"ג): קפריסין – 39 דולר, יוון – 49 דולר. (שימו לב, המחירים הם למזמינים דרך האתר. הזמנת כבודה בנמל התעופה תעלה כפול). בחברת אל על אין שינויים במחירי הכבודה ובכל הטיסות הטרולי הוא ללא תשלום.
לדברי עמוס שפירא, מנכ״ל אל על לשעבר, מהבחינה השיווקית העלאת המחיר בגין הכבודה היא צעד קל יותר עבור חברות התעופה מאחר והשוואת המחיר כולל הכבודה מאתגרת יותר את הצרכן מאשר השוואת מחיר הכרטיס לבדו.
ההחלטה לייקר את עלות הכבודה מגיעה אחרי שנה מוצלחת מאוד לחברות הישראליות שבעקבות המלחמה נותרו כמעט לבד בטיסות מתל-אביב. חברת ארקיע אמנם חברה פרטית שלא מפרסמת את הדוחות הכספיים שלה, אולם בעקבות המלחמה זינק נתח השוק שלה ואיתו ההכנסות. גם לחברת ישראייר היה רבעון עם הכנסות שיא בסך 166 מיליון דולר לעומת 143 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי של ישראייר הסתכם ב-20 מיליון דולר, לעומת 13 מיליון דולר אשתקד עם גידול של 40% בנוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה נבעה משיפור בשיעורי התפוסה והגדלת ההכנסות ממוצרים נלווים, שהסתכמו ב-30 מיליון דולר, כשמקורם בחיוב עבור טרולי, מזוודות וארוחות בטיסות.
לטענת החברה, המלחמה פגעה בפעילות התיירות הנכנסת והגדילה את עלויות התפעול של הצבת מטוסים חכורים מחוץ לישראל, ובעיקר הגדילה את תשלומי הפיצוי לנוסעים עקב שינויים וביטולים בלוחות הטיסות. לטענת ישראייר ההתייקרות במחירי הכבודה נגזרת מהעלאת מחירי האגרות וההיטלים שבוצעו בנתב"ג. מארקיע נמסר כי העלאת מחירי הטרולי נובעת מעדכון מחירון 2025.
כרגע פועל בנתב"ג רק טרמינל 3. טרמינל 1, שממנו פעלו חברות הלואו-קוסט והחברות ישראייר וארקיע, סגור בשלב זה.
רגב הפצירה בחברות
ממשרד התחבורה נמסר: "למשרד אין כל סמכות להטיל הגבלות על מחירי הכבודה, כמו גם על מחירי הטיסות. שרת התחבורה הפצירה פעמים רבות במנהלי החברות לבל ינצלו את המצב להעלאת מחירים. משרדנו פועל ומעודד כל העת את חברות התעופה הזרות לחזור דבר שיאלץ להציג מחירים אטרקטיביים יותר".






