במסגרת תיקון לחוק, שייכנס לתוקף ב-1 בינואר, חובות הנגבים בהוצאה לפועל לא יתפחו עוד בשיעורים ניכרים של אלפי שקלים ויותר עד התשלום בפועל. זאת במטרה להבטיח שהריבית בגין חובות בישראל תהיה מידתית ומאוזנת. התיקון צפוי להכניס שינויים דרמטיים בעיקר במנגנון ריבית הפיגורים, ולהוביל להפחתה של כ-70 עד 80 אחוז בשיעור התוספת שחייב יצטרך לשלם בגין איחור בתשלום החוב, אם יתמיד בפריסת התשלומים שנקבעה לו. כך, למשל, לפי המצב הישן חוב של 10,000 שקל יתפח לכ-24,400 שקל בחלוף תשע שנים. לפי המצב החדש, בחלוף תשע שנים יעמוד החוב על כ-17,500.

החברות הזרות ברחו – ורשות שדות התעופה הפסידה עשרות מיליוני ש'

בניגוד לחברות התעופה המקומיות שנהנו מהיעדר תחרות בעקבות המלחמה ורשמו רווחי שיא, רשות שדות התעופה התמודדה עם קיטון משמעותי של 34% במספר העוברים בנתב"ג, בדיוק מאותה סיבה, ולהפסד תפעולי של 29 מיליון שקל. כתוצאה מהתוצאות המאכזבות, גם קופת המדינה הפסידה: התמלוגים שמעבירה רשות שדות התעופה (חברה ממשלתית) למדינה הסתכמו בכ-16 מיליון שקל לעומת כ-298 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023. הרשות כנראה אינה אופטימית לגבי השנה הקרובה ולא תעדכן את תעריפי השכירות השנה בגובה עליית המדד.

הבורסה בת"א תעבור לעבוד בשישי במקום ביום ראשון

הבורסה בת"א מתיישרת עם הבורסות בעולם ותעבור לעבוד בימים שני-שישי במקום ראשון עד חמישי. המסחר בימי שישי צפוי להסתיים בשעה 14:00. היוזמה לשינוי מהווה רכיב מרכזי אחד מתוך שלל מהלכים שמקדמים משרד האוצר, בנק ישראל, רשות ניירות ערך והבורסה בשנים האחרונות ומטרתם להתאים את הרגולציה הפיננסית הישראלית ואת הפרקטיקה בשוק ההון הישראלי לסטנדרטים בינלאומיים. ההכנות למעבר למסחר בימי שישי יארכו מספר חודשים. גד ליאור