גל ההתייקרויות נמשך ול"חגיגה" על חשבון הצרכנים מצטרפות כעת חברת פלאפון עם חבילות דור 5 יקרות וחברת יס פלאנט שמעלה את מחירי הכרטיסים לסרטים והפופקורן במזנון.
מהלך העלאת מחירים של פלאפון נועד כדי להגדיל הכנסות פר לקוח. החברה הודיעה שמעתה היא תמכור ללקוחות חדשים חבילות דור 5 בלבד ולא חבילות דור 4 כפי שעשתה עד כה. המחירים: 129.90-54.90 שקל לחודש. מדובר בפועל במהלך לעליית מחיר משום שחבילות דור 5 יקרות יותר מהחבילות "הרגילות" של פלאפון שלא יוצעו יותר ללקוחות חדשים. החברה תציע את החבילות הישנות רק כשלקוח ידווח לחברה שאין ברשותו מכשיר שתומך בדור 5. כך או כך, החברה לא תוכל לוודא איזה מכשיר יש לכל לקוח, בלי לפגוע בפרטיותו.
1 צפייה בגלריה
פלאפון
פלאפון
פלאפון
(צילום: פלאפון)

בנוסף, במסגרת אותו מהלך, החברה מבטלת גם את חבילת דור 5 במחיר הנמוך ביותר שהיא מציעה: חבילת 5G אול אין דיגיטל, שמכילה 800 גיגה נפח גלישה ונמכרת ב-49.90 שקל לחודש (39.90 שקל לשלושת החודשים הראשונים) ואחרי שנה ב-69.90 שקל לחודש. במקומה היא תציע חבילה יקרה יותר ב-54.90 שקל לחודש לשנה, שתכיל 1,000 גיגה גלישה: עליית מחיר של 10%.
הפער בין החבילות החדשות לוותיקות הוא של כ-25% יותר לחודש ללא מבצע ושל 8% כשמשקללים את המבצע. אחרי שנה המחיר של חבילת ה-5G יעלה ל-69.90 שקל לחודש כך שהפער רק גדל. חבילת 5G אמנם מכילה יותר נפח גלישה מחבילת 4G אבל לא כולם צריכים 800 גיגה גלישה. בהשוואה לחבילות היקרות יותר מדובר בפערי מחיר של עשרות אחוזים מול דור 4.
מפלאפון נמסר כי "בחודש ספטמבר האחרון השיקה החברה את חבילות MAX G5 כחלק ממהלך השקת ליבת רשת דור 5 עצמאית שהקימה יחד עם אריקסון העולמית בהשקעה של כ-50 מיליון שקל. במקביל ממשיכה פלאפון בפריסת אתרי דור ברחבי הארץ".

כרטיס יקר לקולנוע

רשת בתי הקולנוע פלאנט (לשעבר yes PLANET) של חברת תיאטראות ישראל, העלתה מחירים במתחמי הקולנוע יס פלאנט ובאולמות הקולנוע של רב חן. גם מחירי חלק ממוצרי המזנון עלו. גם רשת לב העלתה מחירים.
המחיר לכרטיס להקרנת סרט קולנוע רגילה בקופות בתי הקולנוע עלה ברב חן וביס פלאנט ב-3.5% מ-42.5 שקל ל-44 שקל. בקנייה אונליין המחיר עלה מ-47 שקל ל-48.5 שקל, התייקרות של כ-3.2%. תוך פחות מ-3 שנים מחיר כרטיס לקולנוע ברשת קפץ ב-10%.
מחירי הכרטיסים בפלאנט השתוו כעת למחירי סינמה סיטי בקופה: 44 שקל לכרטיס, אך ברכישת אינטרנט הם גבוהים ממחירי סינמה סיטי אונליין: 47.5 שקל בסינמה סיטי לעומת 48.5 שקל בפלאנט רב חן. בהוט סינמה המחירים גבוהים יותר משל המתחרות: 46 שקל בקופה.
גם רשת לב העלתה מחירים לאחרונה בדומה לפלאנט, אך בשיעור גבוה יותר: מ-42 שקל ל-44 שקל בקופה, התייקרות של 4.5%. באונליין המחיר בלב עלה ל-47.50 שקל – בדומה לסינמה סיטי ונמוך ממחיר פלאנט רב חן.

מחיר הפופקורן קופץ

גם מחיר המוצרים במזנון ברשת פלאנט עולה. פופקורן בגודל רגיל התייקר ב-8.3% מ-24 שקל ל-26 שקל. פופקורן בגודל בינוני התייקר ב-7% מ-28 שקל ל-30 שקל ופופקורן גדול התייקר בכ-10% מ-31 שקל ל-34 שקל. לשם השוואה פופקורן בסינמה סיטי מתומחר ב-23 עד 29 שקל (ללא תוספות). גם השתייה המוגזת התייקרה ב-5.5% מ-18 שקל לגודל רגיל ל-19 שקל. משקה פריגת ענבים התייקר ב-27% מ-11 שקל ל-14 שקל. התייקרויות גם בחטיפי השוקולד: פסק זמן התייקר מ-10 שקלים ל-11 שקל, קליק התייקר בכ-8% מ-12 שקל ל-13 שקל לעומת 12 שקל בסינמה סיטי.
מרשת פלאנט נמסר בתגובה: "במהלך השנתיים האחרונות מחירי הכרטיסים ברשת פלאנט נשארו זהים ולא עלו, למרות ההתייקרויות במשק. לאור העלייה המתמשכת בעלויות התפעול, חומרי הגלם ועלויות הספקים, נאלצנו לבצע התאמה מינימלית במחירי הכרטיסים והמזנון".

התייקרויות המזון

כאמור, הגל הנוכחי של ההתייקרויות אינו רק בסלולר ובקולנוע, אלא כמובן גם במוצרי המזון. מעבר לעליית המע"מ מ-17% ל-18%, שהשפיעה על כלל המוצרים והשירותים במשק הודיעו מספר ספקי מזון על התייקרויות שאמורות היו להיכנס לתוקף ב-1 בינואר. שטראוס: עלייה של עד 18% במחירי השוקולד והקפה; יוניליוור: עלייה של 12%-16% במחירי השוקולד; אסם-נסטלה: עלייה של 4%-9% בקפה, שוקולד, מאפים, קטשופ, רטבים, טבעול וסלטי צבר; כרמית: עלייה של עד 17% במחירי הממתקים; זנלכל: עלייה של 5%-9% במחירי שימורי הירקות והרטבים; בית השיטה: עלייה של עד 9% במחירי המלפפונים החמוצים והזיתים; יקבי כרמל: עלייה של עד 8% במחירי היינות; גלידות נסטלה: עלייה של עד 9% במחירי הגלידות; יפאורה: עלייה של 6% במחירי המשקאות; ויסוצקי: עלייה של 4% במחירי התה.
חבילות דור 5 יקרות יותר מהחבילות "הרגילות" של פלאפון שלא יוצעו יותר ללקוחות חדשים. החברה תציע את החבילות הישנות רק כשלקוח ידווח לחברה שאין ברשותו מכשיר שתומך בדור 5