רשות ניירות ערך מפרסמת הנחיות לחברות המדווחות, במטרה לשפר את הגילוי הנאות והשקיפות בנתונים הכלולים בדוחות הכספיים של רשתות המזון.
מדוח שהוציאה הרשות עולה כי רשתות המזון הנסחרות היו על המדוכה בנושא הרווח הגולמי (ההפרש בין מחיר המכירה של הרשת לבין עלות המכר - מחיר הספק והוצאות נלוות).
את הבדיקה הובילה מחלקת התאגידים ברשות, בהולכת עו"ד אמיר הלמר, שדורשת כעת מהרשתות פירוט אלו הוצאות נזקפו לרווחיות הגולמית, מה אפשר לזקוף ומה לא, במטרה לשפר את הגילוי למשקיעים ולאפשר השוואתיות טובה יותר בין הרשתות.
יש לציין כי לכל אחת מהרשתות יכול להיות אינטרס שונה בהצגת הרווח הגולמי.
לדוגמה, רשת שרוצה להראות שהיא מיטיבה עם הצרכן, יכולה להעמיס הוצאות שיקטינו את הרווח הגולמי - הוצאות שרשת אחרת, מעמיסה בסעיף אחר - הרווח התפעולי ( חוקי החשבונאות מתירים גמישות, להחלטת הרשת היכן להעמיס הוצאות מכר על הרווח הגולמי או התפעולי ומה סוג ההוצאות שניתן לזקוף).
רשת שרוצה להראות שיפור בפעילות ובתנאי הסחר שלה יכולה להעמיס פחות הוצאות מכר על הרווח הגולמי שלה, שיגדל כתוצאה מכך.
המסקנה ברשות, שבמצב הנוכחי אין מספיק גילוי מה ההוצאות שהעמיסו. מעכשיו הרשתות תהיינה חייבות לתאר מה הרכיבים המהותיים בסעיף הוצאות המכר ומה סכומם.