תנובה סימנה את שוק הוויטמינים ותוספי התזונה כיעד פעילות חדש. מדובר בשוק שמגלגל בישראל כמיליארד שקל לשנה, ומצוי בצמיחה רצופה של 4% עד 6% מדי שנה עקב השינוי בהרגלי הצריכה: ממוצר שצרכו נשים בהיריון, קשישים וחולים זה הפך, במסגרת טרנד אורח חיים בריא, לחלק מסל המזון.
לפי נתוני משרד הבריאות, 70% מהאוכלוסייה, כולל צעירים רבים, צורכים תוספים באופן מזדמן או קבוע למטרות שונות. תוספים שמבטיחים מהאטת זיקנה ועד שיפור הזיכרון. התחום השתרש עד כדי כך שהוא משווק כיום גם על ידי שורה של משפיעניות רשת.
ל"ממון" נודע כי במסגרת תוכנית אסטרטגית שחברת הייעוץ טאסק הכינה לתנובה נכלל פרק הוויטמינים כהמלצה לתחום פעילות חדש שמסתכרן עם ערכי תנובה – למזון בריא ואורח חיים בריא. הכניסה לשוק תתבצע על ידי רכישה של שחקן מקומי כדוגמת נייצ'רס פרו שמשווקת חטיפי חלבון ותוספי תזונה. נייצ'רס פרו הוא רק אחד משורה של שחקנים ישראלים בתחום, בראשם המותג הוותיק אלטמן שנרכש על ידי חברת מעברות שבשליטת קיבוץ מעברות, לשעבר יצרנית מטרנה. ויש גם את סופהרב, ברא צמחים, נוטריקר, מייבן (מותג אונליין בלבד) ועוד אחרים שמצויים בבעלות פרטית.
בתחום פועלים גם מותגים פרטיים כדוגמת "דרך חיים" של כללית, "מכבי קר" של מכבי שירותי בריאות, "לייף" של סופר-פארם, ואפשר לרכוש באתרים זרים המתמחים בתוספי תזונה ומחיריהם זולים.
ההמלצה להיכנס לשוק הוויטמנים היא חלק מהחיפוש של תנובה אחרי מנועי צמיחה חדשים. בעבר בחנה תנובה יציאה לחו"ל, כולל רכישת מחלבה זרה, אך התוכנית לא יצאה לפועל. בשנים האחרונות לא בוצעה בתנובה פריצת דרך משמעותית בכניסה לתחומים חדשים בעלי היקף כספי גדול, למעט מינוף התשתית שהייתה קיימת בתנובה, של תחום משקאות החלב האלטרנטיבי, שתנובה מובילה בו כיום.
תוכנית החומש האסטרטגית של תנובה תוגש לאישור הדירקטוריון, ובהנחה שתאושר תחל החברה בצעדים להוציאה לפועל.
מתנובה בחרו שלא להגיב לנושא.






