דיוקנאות וצללים

במוזיאון רמת-גן לאמנות נפתח אשכול תערוכות חדש, "מה שהלב רוצה", העוסק בחברה הישראלית ובאמנות הישראלית בהקשר של ריפוי והחלמה. "צללי הברושים על הכביש" היא תערוכת היחיד המוזיאלית הראשונה של זיוה ילין, ילידת בארי, שהייתה במשך כשלושה עשורים אוצרת ומנהלת גלריית הקיבוץ, ובה מיצבים ציוריים, עבודות וידיאו וציורים גדולי ממדים, העוסקים בזיכרון. ב"תערוכה קבוצתית עם אורי קצנשטיין" (1951–2018) משתתפים אמנים רבים המנהלים דיאלוג עם יצירתו, כשבמוקד התערוכה עבודותיו משנות ה-70 ועד 2018.
התערוכה "פרסונה וצל" מתמקדת בסוגת הדיוקן: החלק הגדול מוקדש לדיוקנאות שצייר האמן רן טננבאום, והחלק השני מורכב מדיוקנאות מאוסף צייטלין שנתרם למוזיאון ב-1959, פרי יצירתם של אמנים מובילים מסוף המאה ה-19 ותחילת ה-20. התערוכה הרביעית, "מלכת העצב", היא של אדוה דרורי, ילידת קיבוץ שריד – מיצב טקסטילי רך שהופך את חלל הגלריה לעולם שלם: הרצפה מכוסה דשא מלאכותי, על הקירות עבודות מצמר כבשים, במרחב אובייקטים פיסוליים מבגדי ילדים, חוטי צמר ועוד. עד 30 ביוני.

ללוש וגופים נוספים

עונת התערוכות החדשה במוזיאון פתח-תקווה לאמנות כוללת שש תערוכות ובכורה: סדרת פסלי "האטלייה" של עופר ללוש, שתוצג במלואה לראשונה בישראל, והיא גולת הכותרת של עשייתו בעשור האחרון. פסליו הם חלק מהתערוכה המרכזית "לו הייתי גוף", בהשתתפות אמנים רבים, העוסקת בשבריריותם של הגוף והנפש. בין המשתתפים: סיגלית לנדאו, אלכס קרמר, יגאל תומרקין, נירית טקלה, אביטל כנעני ועוד.
1 צפייה בגלריה
yk14255435
yk14255435
(עבודה של נירית טקלה | צילום: יגאל פדרו)
בנוסף יוצגו: תערוכת יחיד של פסלים של האמנית כרמית חסין; עבודת וידיאו חדשה של האמן דניאל קיצ'לס; תערוכה זוגית של האמנים הילי לב-גרינפלד ושיראל ספרא עם עבודות ציור ופיסול; התערוכה "לראות את הניגון" המציגה דיאלוג בין אירה יאן לארתור קולניק, מאיירי ספריו של י.ל. פרץ; וכן התערוכה הפותחת את תוכנית השהות בסדנת ההדפס של המוזיאון – של האמן ליאור גריידי. עד 28 ביוני.