השם "סטימצקי" מוכר היטב לצרכנים הישראלים בכלל ולחובבי הספרות בפרט, אבל סביר להניח שרבים מאלו שנכנסים לאחת מחנויות הרשת ברחבי הארץ לא מעלים על דעתם שהמותג הזה כל כך ותיק, ושבימים אלה הוא מציין 100 שנה להיווסדו. רשת סטימצקי נוסדה בירושלים כבית מסחר לספרים ב-1925, ראשיתו של היישוב היהודי בארץ ישראל, וסיפקה במה לספרות עברית ולכתיבה יהודית וציונית. בתוך זמן קצר הפך המקום למרכז תרבותי עבור סופרים, הוגים וחובבי קריאה ותרם להתפתחותם של חיי הרוח ביישוב. עם השנים הצטרפו לבית המסחר הירושלמי עוד ועוד חנויות, וסטימצקי הייתה לרשת שלמה של חנויות ספרים, מהגדולות בישראל.
לרגל חגיגות ה-100 מתכננת הרשת מספר מהלכים מיוחדים. אחד מהם – הוצאת מהדורות חדשות, במארזים מיוחדים, של ספרים אהובים במיוחד. יתפרסם גם "מצעד ה-100 הגדול", שיציג את עשרת הספרים המשפיעים ביותר ב-100 השנים האחרונות על פי בחירת הקהל. תהיה קולקציה חדשה של מוצרי נייר, ייצאו מחברות מעוצבות בהשראת כריכות ספרים היסטוריים וסימניות עם איורים מקוריים, יהיו מבצעי הנחות והטבות, ובסניפי הרשת ייערכו מפגשים עם סופרים ידועים, כשהקהל יוכל להציג להם שאלות על תהליכי היצירה.
"סטימצקי היא הרבה יותר מרשת ספרים", אומר המנכ"ל, אייל גרינברג. "היא מארג של זיכרונות יקרים. היא המקום שבו דורות של ילדים גילו לראשונה את הקסם שבדפי הספר. משפחות יצרו שם רגעים קסומים של קריאה משותפת, ונולדו שם רגעי השראה שהפכו לסיפורי חיים. אנו גאים להמשיך להוביל את עולם הספר, להפתיע, לחדש ולהתרגש"







