דורות של ילדים גדלו על ממרח שוקולד השחר של חברת השחר העולה, אבל במשך יותר מ-50 שנה הם נאלצו להסתפק רק בממרח בקופסה. עכשיו, לראשונה מאז היווסדו, אחד המותגים החזקים בישראל מרחיב את ליין המוצרים שלו ואל הסופר יגיעו מוצרים נוספים מעבר לממרח השוקולד.
החברה השיקה בתחילה, תחת המותג השחר העולה, מוצר הדומה לרבע לשבע של עלית, מעין גלילית שטוחה במילוי שוקולד השחר, שכבר נמצא ברשתות השיווק. לאחרונה החליטה להרחיב את קו המוצרים לסדרה בקטגוריות שונות. מוצר נוסף שהושק כעת הוא קרם עוגית – עוגייה במילוי שוקולד השחר. בהמשך השנה מתוכננים מוצרים נוספים.
משה וידברג, מנכ"ל ומבעלי החברה, אמר ל"ממון": "אחרי 50 שנה יצאנו מהקופסה. החל מינואר המוצרים החלו להיכנס לחלק מרשתות השיווק כמו אושר עד, רמי לוי ויוחננוף. בכוונה של השחר להרחיב את קו המוצרים למגוון רחב יותר. בהמשך יושק ופל אישי עם שוקולד השחר, עוגיות דמויות אוראו ועוד".
מותג נוסטלגי
מפעל השחר העולה הוקם ב-1948 וייצר בתחילתו דברי מתיקה ושוקולד. בשנת 1989 נפתח השוק הישראלי ליבוא וכתוצאה מכך, מרבית המפעלים שפעלו בתחום נקלעו לקשיים ונסגרו. במפעל השחר העולה, שגם הוא נאלץ לפטר חלק גדול מעובדיו, הפנימו את השינויים בשוק והחליטו להתמקד בתחום שבו היה למפעל יתרון יחסי: ממרח שוקולד למריחה. כעת מתכוונים בשחר העולה לנצל את חוזקו של המותג שהוא אחד מהמותגים המזוהים ביותר עם "ישראליות" ונצרך גם אצל ישראלים בחו"ל, בגלל הטעם הנוסטלגי שמזכיר טעמי ילדות ולא השתנה בטעמו.
פיתוח הקו החדש מתבצע בשותפות עם חברת "רזיט שיווק" שמפיצה אותו. את המוצרים מייצרים קבלני משנה שונים כמו "הגביע", שמקבלים מהשחר העולה את ממרח השוקולד.
לדברי וידברג, היתרון של המוצרים הוא במחיר. הגרסה של השחר לרבע לשבע זולה ב-20% מהמוצר התואם של עלית, ואילו הקרם עוגית זול יותר במחירו ב-15% מזה של שטראוס ואסם. לדבריו, הקו ייבנה לאורך זמן בקצב של 2 עד 3 מוצרים לשנה והציפייה היא שהמוצרים החדשים יגדילו את המכירות.
לפי הערכות, מכירות שוקולד השחר לבדו מסתכמות ב-150 מיליון שקל בשנה. בעבר שלט שוקולד השחר בשוק ממרחי השוקולד, עד כניסתה של חברת פררו האיטלקית לישראל עם המותג נוטלה – ממרח שוקולד על בסיס אגוזים.
כיום, לדברי וידברג, נתח השוק של השחר הוא כ-52%, נוטלה המתחרה עם 45% והיתרה מותגים פרטים שעד כה לא צלחו בתחום.
"מוצר בסיסי"
וידברג אמר עוד כי "לא הרבה יודעים אבל אנחנו מוצר מיתון, שפחות מושפע מהאטה כלכלית, כי במיוחד בשכבות חלשות יותר זה מוצר בסיסי, חלק מתפריט המשפחה. לכן גם כשהעלנו את המחיר בנובמבר ב-9.8%, בעקבות הזינוק במחירי הקקאו בעולם, זאת הייתה עליית המחיר השנייה בלבד שביצענו בעשור האחרון".







