קניתם באל על כרטיס טיסה למחלקת ביזנס היוקרתית באלפי דולרים? ובכן, כלל לא מובטח שאכן תטוסו בביזנס. מתברר שגם במחלקה היוקרתית, אל על מבצעת אובר בוקינג ואתם עלולים למצוא עצמכם ביום הטיסה מתבשרים כי תאלצו לעבור למחלקה נמוכה יותר.
מ' הזמינה חצי שנה לפני המועד כרטיס טיסה בביזנס לבנגקוק ב-4,250 דולר (כ-15,000 שקל). 24 שעות לפני הטיסה עשתה כנדרש צ'ק אין באינטרנט, קיבלה כרטיס, אבל כשהגיעה ביום הטיסה, 3 שעות לפני ההמראה לדלפק הביזנס של אל על בנתב"ג נאמר לה, כי "מצטערים, אנחנו נאלצים עקב אובר בוקינג לשנמך אותך למחלקת פרימיום". כששאלה למה דווקא אני? נענתה שזה המצב. מדובר בטיסה ארוכה של 12 שעות, ואמנם במחלקת הפרימיום, יש יותר מקום לרגליים ממחלקת תיירים, אבל בביזנס ניתן לשטח את הכיסא למיטה ולישון בנוחות. מ' גם לא נסעה לבד וההעברה גרמה לה מלבד עוגמת נפש, גם פיצול מהחברה שאיתה טסה ושנותרה בביזנס.
היה ניתן לצפות שבמסגרת חבילת ההטבות שכרטיס הביזנס מעניק ללקוח כמו דלפק נפרד לצ'ק אין, יותר כבודה, שהייה בטרקלין העסקים ועוד, כלול גם הביטחון שאכן הלקוח יטוס בביזנס. מ' טענה שאם לפחות היו מודיעים ומכינים אותה יום או יומיים מראש היה נחסך ממנה ההלם ומפח הנפש - רגע לפני העלייה למטוס.
בשיחה עם "ממון" טענו באל על כי התופעה נפוצה בכל חברות התעופה. בקשר לשאלה למה העבירו דווקא את מ' מבין כל נוסעי המחלקה, נמסר כי התשובה טמונה בהיררכיה בקרב חברי מועדון הלקוחות של אל על שמחולקים למעמדות. בראשם לקוח טופ, אחריו פלטינה זהב וכסף. המיקום ברשימה לפי מספר הטיסות שבוצעו השנה והנקודות שנצברו. לצערה של מ', שזאת הייתה הטיסה הראשונה שלה בביזנס באל על, מעמדה היה כסף בלבד ולכן היא זו ששונמכה.
ומה בנוגע לפיצוי? אל על הציעה עוד במעמד הצ'ק אין כרטיס טיסה שתקף לשנה במחלקת בביזנס לכל יעד. על פניו פיצוי הגון, אלא שמ' טענה כי לא בטוח כלל שבשנה הקרובה תיסע שוב לחו"ל או ליעד מרוחק כדוגמת בנגקוק וביקשה להאריך את הכרטיס לשנתיים. בינתיים אל על לא נענו כמו גם לבקשה החילופית להחזר כספי.






