שינוי שצובר תאוצה בענף החשמל לקראת החג: רוצים לקנות? קבלו תווים ומתנות במקום הנחות.
השנה יותר מבשנים קודמות חלק מהרשתות ואתרי הסחר מוותרים על הנחות לקראת החג, ומציעים במקום תווי שי ומתנות בקנייה של מוצרי חשמל יקרים.
1 צפייה בגלריה
yk14308500
yk14308500
(צילום: שאטרסטוק)
לדוגמה: קונים מקרר? קבלו 750 שקל בתו הזהב, או תווים לגולף, ורדינון ופוקס – שלעיתים יש עליהם מגבלות על צבירת נקודות מועדון או שהם לא מאפשרים כפל מבצעים.
היבואנים וחלק מהרשתות נוהגים לחלק תווים ומתנות כדי לתת לצרכנים תחושת חגיגיות לכבוד פסח, אבל הסיבה האמיתית היא חשש ממתן הנחות עמוקות מדי. צביקה גיור, מבעלי ניופאן, אמר אתמול ל"ממון": "אם נוריד מאוד את המחיר, אחר כך לא נוכל לחזור אחורה. אנחנו בכל זאת רוצים לתת לצרכן הנחה – לכן זאת הדרך".
גם יבואן מתחרה אמר: "זה אכן במקום הנחה, אבל זה כסף אמיתי. אם את מקבלת תו הזהב של שופרסל, העלות של זה דומה לכסף. זה באמת כמו לקבל כסף ביד".

חידושים לפסח

לקראת החג מציגות החברות חידושים במוצרי החשמל: בבוש מציעים מכונות כביסה עם מקום מיוחד לקפסולות, בניופאן מציעים מוצרים אלחוטיים כמו מיקסר ידני ושייקר שמצריכים קניית סוללה, וגם משווקים מסך טלוויזיה חדש ודקיק של סמסונג. לנינג'ה יש גרילים חדשים ולדרימי שואבים שוטפים ששינו את השוק. אבל החידושים לבדם כנראה לא מספיקים כדי לפתות צרכנים ולכן מציעות החברות את התווים.
אבל לא כולם מאמינים בתווים כאמצעי לקידום מכירות. במחסני חשמל אמרו שנמנעו השנה מלהצטרף לחגיגת התווים, אחרי שבשנים קודמות כן חילקו כאלה מטעם הרשת. לטענתם, זה מגביל את התמחור ולא מאפשר להם לגלגל את ההנחה ללקוחות.
במחסני חשמל מסרו כי "לאור העובדה שהרשת לא נמצאת במשחק של התווים (DREAM CARD, golf&co) זה מאפשר לה לעמוד בהתחייבות 'המחיר הנמוך ביותר בישראל' (לצד שחקנים נוספים, כמו חנויות פרטיות ו-ksp – מ.ק).
"כל לקוח שיגיע לסניף ויראה ליועץ המכירות שבאתר מסוים מציעים על אותו המוצר ביבוא רשמי מחיר נמוך יותר – אותו נציג רשאי באופן אוטומטי וללא אישור מנהל – להוריד את המחיר".

טריק פסיכולוגי

לפי מחסני חשמל "צרכנים מעדיפים הנחה על תווים". כלומר – ייתכן שצרכנים מעדיפים לחסוך 750 שקל מעלות המקרר שהם קונים, מאשר לקבל את הסכום הזה תמורת קניית המקרר בתווים. הנחה מאפשרת להוציא את הסכום שנחסך על פי שיקול דעתו של הצרכן וזה לא מגביל אותו לרשתות שכלולות בתו מסוים, שחלקן גם מגבילות את מימושו.
לעומת זאת, ברשת מוצרי חשמל אחרת אמרו: "הישראלים מתים על תווי קנייה, לכן הגדלנו את סוג המבצעים הזה בפסח השנה. זה חד-משמעית במקום הנחה, אבל זה לא אומר שאין הנחות בנוסף לתווים".
גם מאיה שלו שרוני, משנה למנכ״ל רשת א.ל.מ אמרה: "אנחנו מעניקים לאורך שנים תווי קנייה במגוון רחב של רשתות ומותגים שמעדיף אותם באופן מובהק על פני הנחה, למרות שלרשותם עומדות לבחירה שתי האופציות".
גורם אחר בענף אמר: "זה נראה כמו מתנה, יש פה טריק פסיכולוגי. השנה באמת יש יותר רשתות ויבואנים שמחלקים תווים ומתנות. כולם גם מציעים הרחבה של האחריות ל-4 שנים בחינם או ל-5 שנים ב-199 שקל (למשל במיניליין, יבואנית אלקטרולוקס ו-AEG). לא בטוח שזה משתלם בכל המוצרים".
ואכן בניופאן יש מתנה או תווים כמעט בכל קטגוריה. במבצע השקה – כל מכירה של מקרר ארבע דלתות מהסדרה היקרה יותר של האייר, מקבלים 1,000 שקל בתו הזהב. עוד מציעים בניופאן ספירל לחיתוך ירקות ופירות בשווי 600 שקל מתנה – בקניית מג'ימיקס. והנה עוד הצעה של ניופאן: קונים ממוצרי דלונגי שבמבצע ומקבלים תווים לנעמן ורדינון, מתנה בשווי של עד 1,000 שקל. המתנות והתווים האלה ניתנים בכל הרשתות שמוכרות את מוצרי ניופאן.

תווים במקום מזומנים

קנו מסך הייסנס - קבלו עד 1,500 שקל בשובר דרים קארד
קנו מקרר LG ארבע דלתות - קבלו עד 2,000 שקל בגולף אנד קו
קנו שואב אבק שוטף רובוטי שיאומי (4,000 ש') - קבלו שואב אבק אלחוטי (699 ש')
קנו מדיח כלים מידאה - קבלו מיקסר של המילטון
קנו מכשיר חשמלי בא.ל.מ - קבלו 10%-50% מהמחיר בתווי קנייה של קבוצת פוקס
רכישה מעל אלף שקל בטרקלין חשמל - קבלו 300 שקל בתווי קנייה ברשתות גולף