בשוק ההון מוכרת אמירה, לפיה שני דברים יידרשו תמיד, גם בעיתות משבר: מזון ותרופות. אז מתברר שגם פיג'מות, תחתונים וגופיות. עובדה: מניית חברת "דלתא מותגים", חברה בת והזרוע הקמעונאית של היצרנית הוותיקה "דלתא" שבשליטת אייזק דבאח, עלתה בשנתיים האחרונות ב-160%. גם החודש התברגה בראש מצעד התשואות בבורסה בת"א, עם עלייה של כ-18%.
"דלתא" מוכיחה, שגם חברה מסורתית של מוצרים בסיסיים לכל המשפחה — לא של המצאות טכנולוגיות פורצות דרך, אפילו לא ציוד ביטחוני — יכולה להציג תשואות מרשימות, במיוחד בתקופות של אי-יציבות.
"דלתא מותגים", שהחלה את דרכה כרשת למכירת עודפים של מוצרי חברת האם "דלתא", התפתחה תחת המנכ"לית ענת בנגור, ומפעילה כיום בישראל 236 חנויות תחת חמישה מותגים: "פיקס" — הלבשה תחתונה לצעירות, "פנטה ריי" — ביגוד פנאי וספורט, ו"דלתא" — פיג'מות והלבשה תחתונה לכל המשפחה. לפני שנה השיקה בישראל את "ויקטוריה'ס סיקרט", בזיכיון של הרשת הבינלאומית להלבשה תחתונה לנשים, ו"בת' אנד באדי וורקס", זיכיון של מותג בינלאומי למוצרי אווירה וטיפוח.
"דלתא מותגים" מוכרת רק בישראל, וסך כל מכירותיה ב-2024 הגיע ל-1.9 מיליארד שקל, עלייה של 26% לעומת 2023. הרווח הנקי הסתכם ב-159 מיליון שקל — עלייה של 37%.
בכלל, החברה מציגה עלייה מתמדת במכירות מאז הונפקה במארס 2021, לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל ועם מחזור מכירות של 700 מיליון שקל בשנה. כיום שוויה כמעט כפול — 2.1 מיליארד שקל. אם שיעור הרווח התפעולי של החברה בהנפקה עמד על 8% מהמחזור — את שנת 2024 היא סיימה עם שיעור רווחיות של 18.2% מהמחזור.
הקורונה, שהותירה את כולנו בבית עם לבוש בסיסי, איפשרה להעביר את המסר, שגם בבית לא חייבים ללבוש סמרטורטים. גם מלחמת חרבות ברזל העצימה את הדרישה למוצריה. המנכ"לית ענת בנגור: "למרות שמדובר במוצרים בסיסיים, 'דלתא' מביאה לשם חדשנות. ואם אין טכנולוגיה חדשנית — אנחנו משתמשים בחומרי גלם יקרים יותר. וחוץ מזה, אנחנו יודעים להיות טרנדיים. הלכנו על המסר: למרות שזו רק פיג'מה — תכבד את עצמך גם בשינה ואל תישן עם סתם סמרטוט".
חברת "דלתא מותגים" עיסוק: בעיקר ייצור ושיווק מותגי הלבשה בסיסיים לכל המשפחה בעלים: אייזק דבאח עובדים וחנויות: 1,600 עובדים, 236 חנויות מנכ"לית: ענת בנגור הנפקה בבורסה: מארס 2021 שווי חברה: 2.1 מיליארד שקל רווח נקי ב-2024: 159 מיליון שקל






