יממה לאחר פגיעת הטיל החות'י בשטח נתב"ג, ביטולי הטיסות לישראל על-ידי רוב חברות התעופה נמשכו אתמול במרץ, כשהם מותירים אלפי ישראלים תקועים בנמלי תעופה ברחבי העולם.
חברת יונייטד איירליינס ביטלה את טיסותיה לישראל וממנה עד יום שישי הקרוב, 9 במאי. ITA האיטלקית ואייר אירופה הודיעו על ביטול הטיסות עד מחר, 7 במאי. חברות אחרות, שהודיעו בתחילה על ביטול הטיסות עד היום (כולל), האריכו אתמול את הביטולים, בינתיים עד לשבוע הבא. קבוצת לופטהנזה (הכוללת את החברות לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס ויורו-ווינגס) האריכה את השעיית טיסותיה עד 11 במאי. אייר אינדיה הודיעה על הארכה עד 8 במאי וכמוה גם חברת וויזאייר.
דלתא איירליינס, בריטיש איירווייס, איבריה, ריינאייר ולוט ביטלו את כל טיסותיהן להיום. אייר פראנס וטרנסאוויה הודיעו על השעיית הטיסות עד ה-13 במאי. בכירים בענף התעופה העריכו אתמול, כי רוב החברות לא יחזרו לטוס בקרוב לישראל, במיוחד לאור ההתפתחויות הצפויות עם הרחבת הלחימה בעזה.
כחלק מהמאמץ לסייע בחילוץ ישראלים שטיסותיהם בוטלו, חברות התעופה הישראליות הוסיפו טיסות תגבור, הפעם — לאור הביקורת החריפה שהוטלה בהן בעבר — במחירים סבירים יחסית: אל על הודיעה אתמול על מדיניות "מחירי מקסימום" לשבועיים הקרובים (עד 17.5) במחלקת תיירים בכיוון אחד לישראל. כרטיס מלרנקה, לדוגמה, יעלה עד 99 דולר, מאתונה עד 149 דולר, מרומא עד 333 דולר ומניו-יורק עד 799 דולר.
בארקיע, טיסה מלרנקה לתל-אביב בכיוון אחד תעלה היום 391 דולר, ומחר, יום רביעי, 7 במאי, המחיר יורד לבין 97 דולר עד 136 דולר לכיוון. גם ישראייר מוסיפה טיסות ללרנקה, בודפשט ואתונה: מחיר טיסה מאתונה לתל-אביב היום הוא 160 דולר, ומלרנקה 135 דולר. "אייר חיפה" הכריזה על הנחה של 30% לטיסות שיתקיימו במהלך מאי לכל יעדי החברה — אילת, לרנקה ואתונה. גם חברות "בלו בירד איירווייז" ו"טוס איירווייז" הפעילו אתמול והיום טיסות נוספות מלרנקה, פאפוס, אתונה, ברצלונה ופראג.
עם זאת, גם לאחר טיסות התגבור של החברות הישראליות, הישראלים התקועים בחו"ל נדרשים לנתב את החסרה הביתה מכל יעד דרך אחד ה"האבים" — באתונה שביוון או בלרנקה שבקפריסין. מדובר בחוויה מפוקפקת, שרבים חוו בתחילת המלחמה: מי שנדרש לדלג בטיסות בין תאילנד, הודו, ארה"ב ומדינות אירופה בחיפוש אחר טיסת קונקשן, עובר חוויה לא פשוטה, בוודאי כשמדובר במשפחות עם ילדים.
חברת ארקיע, שחנכה רק בפברואר האחרון את קו הטיסות הישירות שלה לניו-יורק, נאלצת בימים אלה לפצל לשתיים את הטיסה הארוכה, עם נחיתת ביניים באתונה.
הטיסות מופעלות באמצעות מטוסי איירבוס 330 שהחברה חוכרת על צוותיהם — טייסים ודיילים — מהחברה הספרדית אייברוג'ט. מאז נפילת הטיל, הצוותים מסרבים לנחות בישראל, וארקיע נדרשת לבצע עצירת ביניים, שבמהלכה הם מוחלפים בצוותים ישראלים. מארקיע נמסר, כי מדובר ב"אילוץ תפעולי" וכי "המשך לוח הטיסות השבועי של הקו צפוי להתקיים כסדרו".
הישראלים התקועים בחו"ל נדרשים לנתב את החזרה הביתה מכל יעד דרך אחד ה"האבים"שביוון או בקפריסין. מי שיצא לו לדלג בעולם בחיפוש אחר טיסת קונקשן הביתה מבין שזו חוויה קשה, בוודאי כשמדובר במשפחות עם ילדים







