בשוק ההון מוכרת אמירה, לפיה שני דברים יידרשו תמיד, גם בעיתות משבר: מזון ותרופות. אז מתברר שגם פיג'מות, תחתונים וגופיות. עובדה: מניית חברת דלתא מותגים, חברה בת והזרוע הקמעונאית של היצרנית הוותיקה דלתא שבשליטת אייזק דבאח, עלתה בשנתיים האחרונות בכ-100%. גם החודש התברגה בראש מצעד התשואות בבורסה בתל-אביב, עם עלייה של כ-13%.
דלתא מוכיחה, שגם חברה מסורתית של מוצרים בסיסיים לכל המשפחה — לא של המצאות טכנולוגיות פורצות דרך, אפילו לא ציוד ביטחוני — יכולה להציג תשואות מרשימות, במיוחד בתקופות של אי-יציבות.
דלתא מותגים, שהחלה את דרכה כרשת למכירת עודפים של מוצרי חברת האם דלתא, התפתחה תחת המנכ"לית ענת בנגור, ומפעילה כיום בישראל 236 חנויות תחת חמישה מותגים: "פיקס" — הלבשה תחתונה לצעירות, "פנטה ריי" — ביגוד פנאי וספורט, ו"דלתא" — פיג'מות והלבשה תחתונה לכל המשפחה. לפני שנה השיקה בישראל את ויקטוריה'ס סיקרט, בזיכיון של הרשת הבינלאומית להלבשה תחתונה לנשים, ובת' אנד באדי וורקס, זיכיון של מותג בינלאומי למוצרי אווירה וטיפוח.
דלתא מותגים מוכרת רק בישראל, וסך כל מכירותיה ב-2024 הגיע ל-1.9 מיליארד שקל, עלייה של 26% לעומת 2023. הרווח הנקי הסתכם ב-159 מיליון שקל — עלייה של 37%.
בכלל, החברה מציגה עלייה מתמדת במכירות מאז הונפקה במארס 2021, לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל ועם מחזור מכירות של 700 מיליון שקל בשנה. כיום שוויה כמעט כפול — 2.1 מיליארד שקל. אם שיעור הרווח התפעולי של החברה בהנפקה עמד על 8% מהמחזור — את שנת 2024 היא סיימה עם שיעור רווחיות של 18.2% מהמחזור.
את רוב המוצרים למותגים שבבעלותה החברה מייצרת במזרח הרחוק, לפי עיצובים שלה. על פי דלתא, גם מוצר בסיסי כמו פיג'מות יכול להיות להיט אופנתי: אחרי הקמפיין המוצלח עם אליאנה תדהר, שצעדה ברחוב בפיג'מות בעיצובים שונים, נראו צעירות רבות ברחובות בפיג'מות של דלתא.
הקורונה, שהותירה את כולנו בבית עם לבוש בסיסי, איפשרה להעביר את המסר, שגם בבית לא חייבים ללבוש סמרטוטים. גם מלחמת חרבות ברזל העצימה את הדרישה למוצריה.
לדברי סמנכ"ל המסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, יניב פגוט, "בתקופה הנוכחית יש יתרונות להתמקדות בצרכן המקומי ולא בשווקים הגלובליים, שחשופים למלחמת הסחר. המלחמה הותירה ישראלים רבים בארץ, וכסף רב הלך לקנייה ברשתות מקומיות במקום לרכישות בחו"ל".
מנכ"לית דלתא מותגים ענת בנגור: "למרות שמדובר במוצרים בסיסיים, דלתא מביאה לשם חדשנות, כמו תחתוני גברים עם 'די-פאוץ'' לדליפה, טישירט עם פד נוסף באזור בית השחי לספיגת זיעה, וב'פנטה ריי' — בדים שבהם משולבים סיבי כסף אנטי-בקטריאליים. ואם אין טכנולוגיה חדשנית — אנחנו משתמשים בחומרי גלם יקרים יותר.
"וחוץ מזה, אנחנו יודעים להיות טרנדיים. הלכנו על המסר: למרות שזו רק פיג'מה — תכבד את עצמך גם בשינה ואל תישן עם סתם סמרטוט".

חברת "דלתא מותגים"

עיסוק: בעיקר ייצור ושיווק מותגי הלבשה בסיסיים לכל המשפחה
בעלים: אייזק דבאח
עובדים וחנויות: 1,600 עובדים, 236 חנויות
מנכ"לית: ענת בנגור
הנפקה בבורסה: מארס 2021
שווי חברה: 2.1 מיליארד שקל
רווח נקי ב-2024: 159 מיליון שקל